UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Otomotiv Teknolojisi
Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşulması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarını amaçlamaktadır. The course aims to have students to communicate at a simple level if the person to whom they are talking speaks slowly and clearly.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler temel düzeyde İngilizce dilbilgisi, okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerini kazanırlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 1 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanır
ÖÇ02 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri anlar
ÖÇ03 Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtır
ÖÇ04 Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar ve cevap verir
ÖÇ05 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade eder
ÖÇ06 Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar
ÖÇ07 Dört beceride strateji kullanır
ÖÇ08 Sosyal ortamlarda iletişim başlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimini edinir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci; temel teknik resim bilgisi doğrultusunda gerekli çizimleri yapacak düzeye ulaşır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 where sorusuyla çoğullar; yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 'whose' soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
6 Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Genis zaman Wh- soru ve cevapları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
13 'var' 'yok' cümlelei Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
14 Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 cümlede sıfatların yerleri ve isimlsrden önce kullanımı Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 10:46