Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Otomotiv Teknolojisi | |
Kod | OTP132 |
Ad | Matematik II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile mantıklı düşünme, problem çözme ve soyut kavramları anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlanıyor. Öğrenciler bu ders ile matematiksel teorileri ve teknikleri kullanarak analitik düşünme yeteneklerini güçlendirirler. Ayrıca matematiksel modelleme ve uygulamalı problemlere çözüm üretme becerisini kazandırmayı hedeflenir.
Dersin İçeriği
Önbilgiler, fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, türevin uygulamaları, belirsiz integral, integral alma metotları, belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, integralin uygulamaları, kompleks sayilar, matrisler, analitik geometri ve trigonometri ile açı kavramları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekicibil A., Sangün L., Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları. Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana
Notlar
Dersin içeriğine uygun her türlü kaynakdan yararlanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fonksiyon kavramını bilir, fonksiyon türlerini tanır ve uygulamalarını yapar |
ÖÇ02 | Kompleks sayilari tanir ve aritmetik işlemleri becerir. |
ÖÇ03 | Trigonometri kavramını tanır ve koordinat düzleminde uygulamalarında yetkindir. |
ÖÇ04 | Fonksiyonlarda limit süreklilik kavramlarını bilir ve türev alma kurallarını uygular |
ÖÇ05 | Türevin fiziksel ve geometrik anlamını karşılaştırır. Trigonometrik, üstel fonksiyonların türev alma işlemlerinde ehildir. |
ÖÇ06 | İntegral alma metotlarını uygulayabilir. |
ÖÇ07 | Matris kavramını, özel matrisleri, matris özelliklerini bilir ve matrislerle aritmetik işlemlerini kavrar. |
ÖÇ08 | Determinant kavramını bilir ve denklem çözümlerinde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimini edinir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci; temel teknik resim bilgisi doğrultusunda gerekli çizimleri yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonksiyon Tanımı Tanım, Değer ve Görüntü Kümesi Parçalı Fonksiyon Mutlak Değer Fonksiyonu | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Fonksiyonlarda İşlemler Fonksiyon Türleri(Birim,Sabit,Birebir,Örten,İçine) Fonksiyon Grafikleri | Dersle ilgili farklı kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
3 | Karmaşık Sayı Tanımı i Sayısının Kuvvetleri İki Karmaşık Sayının Eşitliği | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Karmaşık Düzlem bir karmaşık sayının eşleniği bir karmaşık sayının mutlak değeri karmaşık sayılarda dört işlem | Dersle ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dar Açıların Trigonometrik Oranları sin,cos,cot,tan Fonksiyonları ve Özellikleri Açı Ölçü Birimleri | Dersle ilgili farklı kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Limit ve Süreklilik Tanımı Sağ ve Sol Limit Kavramları Polinom Fonksiyonlarının Limitleri Limit Grafikleri | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Türev Tanımı ve Özellikleri | Dersle ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Bu haftaya kadar işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevi Üstel Fonksiyonların Türevi Türev Uygulamaları | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | İntegral Tanımı ve Özellikleri Belirli İntegral, Belirsiz İntegral Hesabı Kısmı İntegrasyon ve Değişken Değiştirme | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Trigonometrik Fonksiyonların İntegrali Üstel Fonksiyonların İntegrali | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | İntegral Uygulamaları | Dersle ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Matris Tanımı Matris Çeşitleri (Sıfır, Kare,Birim) Matrisin Transpozu Matrislerde Dört İşlem Matrisin Kuvveti | Dersle ilgili farklı kaynak incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
14 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör), Determinant Özellikleri, Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Matrisle ilgili sınava hazırlık soruları çözme | Dersle ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu haftaya kadar işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu haftaya kadar işlenmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |