UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Otomotiv Teknolojisi
Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. KÜRŞAT TÜLÜCE
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. KÜRŞAT TÜLÜCE (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçenin zengin bir dil olduğunun farkına varan, yazılı ve sözlü olarak kendini etkili bir şekilde ifade edebilen, Türkçeyi hem sosyal ilişkilerinde hem de meslek hayatında başarılı bir şekilde kullanabilen, sözlü ve yazılı olarak kendini doğru şekilde ifade edebilen, yüksek dil bilincine sahip fertler olarak öğrencileri yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

1) Şekil bilgisi, yapım ve çekim ekleri 2) Cümle bilgisi, cümlenin ögeleri, cümlenin yapısı ve cümle türleri 3) Cümle bozuklukları, yapı ve anlam bakımından bozuk cümleler 4) Kompozisyon nedir, paragraf ve türleri, düşünceyi geliştirme yolları 5) Yazılı kompozisyon türleri 6) Sözlü kompozisyon türleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çeşitli Türk Dili ders kitaplarından hazırlanmış Ders Notları: 1) Üniversiteler İçin Türk Dili, Prof. Dr. Muharrem Ergin, Bayrak Yayınları 2012. 2) Türk Dili ve Kompozisyon, Zeynep Korkmaz, Ahmet Bican Ercilasun, Tuncer Gülensoy, Hamza Zülfikar, Ekim Basım Yayım, 2015. 3) Üniversiteler İçin Türk Dili El Kitabı, Editör Mustafa Durmuş, Grafiker Yayınları, 2011. 4) Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ali Yakıcı, Savaş Yelok, Mehmet Doğan, Mustafa Yücel, Yargı yayınları, 2012.

Notlar

1) Türkçe sözlükler 2) Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu 3) Öğretim Görevlisi Kürşat Tülüce, Ders Notları 4) Doğan Aksan, Türkçenin Gücü 5) Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sözlü ve yazılı anlatım tekniklerini edinerek duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını başarılı bir şekilde anlatabilir.
ÖÇ02 Meslek ve bilim alan terimlerine Türkçe karşılıklar türetebilme ve bunları kullanabilme yetisi kazanır.
ÖÇ03 Sözcük dağarcığını geliştirilmenin iş ve meslek hayatındaki önemini bilir.
ÖÇ04 Türkçenin doğru cümle yapısını açıklayabilir. Herhangi bir metindeki cümle yanlışlarını düzeltebilir.
ÖÇ05 Bir resmi yazıyı genel hatlarıyla tanır. Dilekçe, rapor, tutanak vb. gibi resmi yazıları yazabilir.
ÖÇ06 Yazılı kompozisyon türleri ile ilgili bilgi sahibi olur. Bunlardan herhangi biriyle ilgili örnek metinler oluşturabilir.
ÖÇ07 Sözlü kompozisyon türleriyle ilgili bilgi sahibi olur. Bu türlerden herhangi biriyle ilgili örnek konuşmalar hazırlayabilir.
ÖÇ08 Okuma, anlama ve anlatma becerisinin insan hayatındaki önemini bilir. Eğitim ve iş hayatında başarılı olabilmek için birikimli bir insan olmanın önemli olduğunun ve bu birikimi kazanmak için de çaba göstermesi gerektiğinin farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, otomotiv sektörünün gerektirdiği çağdaş bilgi birikimini edinir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletme kurmanın ve yönetmenin nasıl yapıldığını ana hatlarıyla belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci; iş güvenliği, organizasyon ve yönetim konusunda gerekli bilgi birikimini edinir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci; temel teknik resim bilgisi doğrultusunda gerekli çizimleri yapacak düzeye ulaşır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motorların bakım onarımını ve mekanik işlemlerini yapacak düzeye ulaşır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, enerji ve enerjinin etkin kullanımını ilişkilendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hareket kontrol sistemlerine bakım onarım işlemleri uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, taşıt ve motor parçalarını tarif eder.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, mesleğini cebirsel uygulamalarla ilişkilendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, hayat boyu öğrenmenin önemini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kavrar. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ergonominin otomotiv sektörüne uygulanışını örneklerle açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, hidrolik-pnömatik sistemlerin devre elemanlarını ve şemalarını ayırederek inceler.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleğiyle ilgili teknik terimlerin İngilizcelerini ezberler.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, motor test - ayar ile ilgili temel prensipleri ve kavramları açıklar.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, malzeme deformasyonu ve malzeme muayenesi arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, korozyon ve korozyondan korunma yöntemlerini örneklerle açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yazım kuralları ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anlatım nedir Anlatımın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar 1 Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar 2 Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 05:56