Genel Bilgi
Kod | FZK103 |
Ad | Fizik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fizik dersi, doğanın temel yasalarını anlamayı ve açıklamayı amaçlar. Öğrenciler, fiziksel olayları deneysel ve teorik yöntemlerle analiz ederek bilimsel düşünme becerilerini geliştirir. Bu ders, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözmede fiziksel prensipleri kullanma yeteneğini kazandırmayı hedefler.
Dersin İçeriği
1-Ölçme ve Fiziksel Büyüklükler 2-Vektörlerin Grafik ve Analitik Yöntemlerle İncelenmesi 3-Statik(Denge, Moment ve Kütle Merkezi) 4-Mekanik 5-Dinamik 6-İş, Enerji ve Güç
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Halliday,D.,Rosnick,R., Fiziğin Temelleri,Wiley Yayıncılık Büyüktaş,K. , Sarı, İ., Fizik,Seçkin Yayıncılık
Notlar
Bilgili,M.,Yaşar,A.K. ,Arıkan,C.,Polat,Y., Teknolojinin Bilimsel İlkeleri (Fizik) Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, fizik kuralları ile teknoloji arasındaki ilişkiyi kurar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, fizik kurallarını mesleki derslerinde uygular. |
ÖÇ03 | Öğrenci, mesleği ile ilgili alet-makine ya da cihazların kullanımında ve tasarlanmasında fizik kurallarından yararlanarak çözüm üretir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, konusu ile ilgili mühendislik problemlerinin temelini kavrar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, malzeme ve malzeme seçimi ile ilgili temel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ06 | Öğrenci, vektörlerle ilgili işlem yapar. |
ÖÇ07 | Öğrenci, cisme etkiyen dış kuvvetlere karşı iç yapısında oluşan gerilmeler konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Öğrenci, statik ve dinamik dış yükler karşısında cismin davranışı hakkında temel bilgi hesaplamaları yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim sürecini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konularını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyonu bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarında deney cihazlarını kullanarak deneyleri yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunlarını bilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkları bilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, büyüklükler, birim sistemleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Skaler ve vektörel büyüklükler | Konunun internetten araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Vektörel hesap, kuvvet ve bileşke kuvvet | Ders notundan farklı bir kaynaktan ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Moment ve bir kuvvetin momenti | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Denge, denge şartları ve basit makineler | Ders notundan farklı bir kaynaktan ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ağırlık merkezi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Newton'un 2. hareket kanunu, hız, ivme | Ders notundan farklı bir kaynaktan ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Düzgün Doğrusal ve Düzgün Değişen Hareket | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sürtünme, sürtünmeli yüzeylerde hareket | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İş ve Enerji, Kinetik ve Potansiyel Enerji | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enerjinin Korunumu, Güç | Konunun internetten araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Katı, sıvı ve gazlarda basınç, kaldırma kuvveti | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Isı ve sıcaklık, sıcaklık ölçüm şekilleri, genleşme, ısının iletim şekilleri | Konunun internetten araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ders tekrarı | Pekiştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav haftasına kadarki konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |