TTB127 İplik Teknolojisi

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTB127
Ad İplik Teknolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İplik üretim süreci hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

İplik yapı ve özellikleri, iplik üretim yöntemleri, üretim hesaplamaları

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

İplik Teknolojisi ders notları, Özlem Erdem Yılmaz

Notlar

1-İplik Eğirme Teknolojileri, Banu Uygun Nergis, İTÜ Vakfı Yayınları 2-Yün ve İplik Teknolojisi, Şevket Davaslıgil, Kutulmuş Matbaası


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, ipliği oluşturan lif cinslerini ve sınıflandırmalarını açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci, ipliğin yapısını ve oluşumunu açıklar.
ÖÇ03 Öğrenci, lif uzunluklarına göre iplik eğirme sistemlerini sınıflandırır.
ÖÇ04 Öğrenci, iplik yapısal özelliklerinden olan numara ve büküm ile diğer önemli iplik kalite parametrelerini açıklar.
ÖÇ05 Öğrenci, iplik üretiminin temel süreçlerini tanımlar.
ÖÇ06 Öğrenci, iplik üretim makinelerinin görevlerini ve prensiplerini açıklar.
ÖÇ07 Öğrenci, makina kinematik şemasını ve iplik üretim planını hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'de ve Dünyada Tekstilin Yeri Önemi ve Geleceği Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Harman-hallaç ünitesinin görevleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Harman-hallaç ünitesinin çalışma elemanları Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Harman-hallaç ünitesinin çalışma prensipleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Tarak makinesinin görevleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Tarak makinesinin çalışma elemanları Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Tarama makinesinin çalışma prensibi Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders notlarını gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Cer ve fitil makinelerinin görevleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Cer ve fitil makinelerinin çalışma elemanları Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Ring iplik makinesinin görevleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Ring iplik makinesinin çalışma elemanları ve çalışma prensibi Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Open-end iplik makinesinin görevleri Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Open-end iplik makinesinin çalışma elemanları ve çalışma prensibi Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Yün iplikçiliği Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 112
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,48
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 04:23