Genel Bilgi
Kod | BSB654 |
Ad | Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Kuram ve Uygulama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Leyla SARAÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim alanına yönelik araştırmalar hakkında bilgi kazanma, ulusal ve uluslar arası eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşma becerisi kazanma, beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmaları hakkında bilgi kazanma, ulusal ve uluslar arası beden eğitimi ve spor araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşmadır.
Dersin İçeriği
Ulusal ve uluslar arası eğitim alanı araştırmaları, beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmaları, beden eğitimi ve spor eğitimi alanında yapılmış betimsel ve deneysel araştırmalar, ve beden eğitimi ve spor eğitimi alanında yapılmış nicel ve nitel araştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Graber, K. C. (2001). Research on teaching in physical education. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (4 ed., pp. 491-519). American Educational Research Association. Ennis, Catherine D., ed. Routledge Handbook of Physical Education Pedagogies. Routledge, 2016. Hastie, P. A., de Ojeda, D. M., & Luquin, A. C. (2011). A review of research on Sport Education: 2004 to the present. Physical education and Sport Pedagogy, 16(2), 103-132. Wallhead, T., & O'sullivan, M. (2005). Sport education: Physical education for the new millennium?. Physical education and sport pedagogy, 10(2), 181-210. Silverman, S. (1991). Research on teaching in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 62(4), 352-364. Dyson, B. (2014). Quality physical education: A commentary on effective physical education teaching. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(2), 144-152. McKenzie, T. L., & Lounsbery, M. A. (2009). School physical education: The pill not taken. American Journal of Lifestyle Medicine, 3(3), 219-225. Marshall, J., & Hardman, K. (2000). The state and status of physical education in schools in international context. European Physical Education Review, 6(3), 203-229.
Notlar
Graber, K. C. (2001). Research on teaching in physical education. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (4 ed., pp. 491-519). American Educational Research Association. Ennis, Catherine D., ed. Routledge Handbook of Physical Education Pedagogies. Routledge, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim alanı araştırmalarını diğer alan araştırmalarından ayırt eder |
ÖÇ02 | Ulusal eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşır ve araştırmaları özelliklerine göre alt kategorilere ayırır |
ÖÇ03 | Uluslar arası eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşır ve araştırmaları özelliklerine göre alt kategorilere ayırır |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını organize eder ve özetler |
ÖÇ05 | Beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını tartışır ve yorumlar |
ÖÇ06 | Ulusal beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve düzenler |
ÖÇ07 | Uluslar arası beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve düzenler |
ÖÇ08 | Betimsel ve deneysel beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve sunar |
ÖÇ09 | Nicel ve nitel beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve sunar |
ÖÇ10 | Seçili beden eğitimi ve spor eğitimi alanına yönelik araştırmaları belirler, inceler ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 1 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim araştırmalarına genel bakış | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Uluslar arası eğitim araştırmaları | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Ulusal eğitim araştırmaları | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Öğretmen özellikleri araştırmaları | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Öğretmen yeterlikleri araştırmaları | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Öğrenme ortamını etkileyen ders dışı etkenlere yönelik araştırmalar | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Öğrenme ortamını etkileyen ders içi etkenlere yönelik araştırmalar | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili literatürü gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Öğrenme ortamını etkileyen öğretmen kaynaklı etkenlere yönelik araştırmalar | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Öğrenme ortamını etkileyen öğrenci kaynaklı etkenlere yönelik araştırmalar | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Uluslar arası beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarına genel bakış | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Ulusal beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarına genel bakış | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 1) | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 2) | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 3) | Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili literatürü gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili literatürü gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |