BSB654 Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Kuram ve Uygulama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB654
Ad Beden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Kuram ve Uygulama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. Leyla SARAÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim alanına yönelik araştırmalar hakkında bilgi kazanma, ulusal ve uluslar arası eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşma becerisi kazanma, beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmaları hakkında bilgi kazanma, ulusal ve uluslar arası beden eğitimi ve spor araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşmadır.

Dersin İçeriği

Ulusal ve uluslar arası eğitim alanı araştırmaları, beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmaları, beden eğitimi ve spor eğitimi alanında yapılmış betimsel ve deneysel araştırmalar, ve beden eğitimi ve spor eğitimi alanında yapılmış nicel ve nitel araştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Graber, K. C. (2001). Research on teaching in physical education. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (4 ed., pp. 491-519). American Educational Research Association. Ennis, Catherine D., ed. Routledge Handbook of Physical Education Pedagogies. Routledge, 2016. Hastie, P. A., de Ojeda, D. M., & Luquin, A. C. (2011). A review of research on Sport Education: 2004 to the present. Physical education and Sport Pedagogy, 16(2), 103-132. Wallhead, T., & O'sullivan, M. (2005). Sport education: Physical education for the new millennium?. Physical education and sport pedagogy, 10(2), 181-210. Silverman, S. (1991). Research on teaching in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 62(4), 352-364. Dyson, B. (2014). Quality physical education: A commentary on effective physical education teaching. Research Quarterly for Exercise and Sport, 85(2), 144-152. McKenzie, T. L., & Lounsbery, M. A. (2009). School physical education: The pill not taken. American Journal of Lifestyle Medicine, 3(3), 219-225. Marshall, J., & Hardman, K. (2000). The state and status of physical education in schools in international context. European Physical Education Review, 6(3), 203-229.

Notlar

Graber, K. C. (2001). Research on teaching in physical education. In V. Richardson (Ed.), Handbook of research on teaching (4 ed., pp. 491-519). American Educational Research Association. Ennis, Catherine D., ed. Routledge Handbook of Physical Education Pedagogies. Routledge, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim alanı araştırmalarını diğer alan araştırmalarından ayırt eder
ÖÇ02 Ulusal eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşır ve araştırmaları özelliklerine göre alt kategorilere ayırır
ÖÇ03 Uluslar arası eğitim araştırmalarına uygun bilimsel kaynaklar aracılığı ile ulaşır ve araştırmaları özelliklerine göre alt kategorilere ayırır
ÖÇ04 Beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını organize eder ve özetler
ÖÇ05 Beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını tartışır ve yorumlar
ÖÇ06 Ulusal beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve düzenler
ÖÇ07 Uluslar arası beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve düzenler
ÖÇ08 Betimsel ve deneysel beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve sunar
ÖÇ09 Nicel ve nitel beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarını inceler ve sunar
ÖÇ10 Seçili beden eğitimi ve spor eğitimi alanına yönelik araştırmaları belirler, inceler ve sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 2
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 1
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 5
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 4
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir.
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim araştırmalarına genel bakış Literatür inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Uluslar arası eğitim araştırmaları Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Ulusal eğitim araştırmaları Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Öğretmen özellikleri araştırmaları Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Öğretmen yeterlikleri araştırmaları Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Öğrenme ortamını etkileyen ders dışı etkenlere yönelik araştırmalar Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Öğrenme ortamını etkileyen ders içi etkenlere yönelik araştırmalar Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar İlgili literatürü gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Öğrenme ortamını etkileyen öğretmen kaynaklı etkenlere yönelik araştırmalar Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Öğrenme ortamını etkileyen öğrenci kaynaklı etkenlere yönelik araştırmalar Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Uluslar arası beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarına genel bakış Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Ulusal beden eğitimi ve spor eğitimi araştırmalarına genel bakış Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 1) Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 2) Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Beden eğitimi ve spor eğitimi alanına özgü seçili konuda literatür tarama ve raporlandırma (Uygulama örneği 3) Araştırma, inceleme, rapor yazma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili literatürü gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili literatürü gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:05