Genel Bilgi
Kod | ALMS115 |
Ad | Diyaloglarla Almanca I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin diyalog kurarak etkileşimde kalmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Öğrenilmiş olan dilbilgisi konularını kullanarak diyalog üretme.
Dersin Ön Koşulu
A2 seviyesi dil seviyesi
Kaynaklar
Dialoggeschichten für Detektive / Silbenhilfe: Vorlesen mit verteilten Rollen in der 3. und 4. Klasse (Lesen lernen mit der Silbenhilfe) Barbara Peters ve Wiltrud Wagner
Notlar
Erstes Lesen mit Dialog-Geschichten: Mit 24 differenzierten Texten Laute üben - auf praktischen A4-Karten Erstes Lesen mit Dialog-Geschichten: Mit 24 differenzierten Texten Laute üben - auf praktischen A4-Karten Eva Hartenstein
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dilbilgisi yapıları kullanır. |
ÖÇ02 | Basit düzeyde Diyaloglar üretir |
ÖÇ03 | İşbirlikli öğrenmeyi uygular |
ÖÇ04 | İletişim becerilerinin geliştirir |
ÖÇ05 | Yeni kelime ve yapıları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin amacının açıklanması | Tanışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Diyalog nedir ve hangi konularda diyalog yazılır. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Günlük konuşma dilinde diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Markette diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İstasyonda diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Lokantada diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Hastanede diyaloglar | Hastane diyaloğu bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Havaalanında diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Okulda diyaloglar | okul diyaloğu üretme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Otelde diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Davet diyalogları | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çevre ile ilgili diyaloglar | diyalog analizi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Ailede diyaloglar | Aile diyaloğu üretme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | konuları tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |