ALMS115 Diyaloglarla Almanca I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS115
Ad Diyaloglarla Almanca I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. HALİME BALCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin diyalog kurarak etkileşimde kalmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Öğrenilmiş olan dilbilgisi konularını kullanarak diyalog üretme.

Dersin Ön Koşulu

A2 seviyesi dil seviyesi

Kaynaklar

Dialoggeschichten für Detektive / Silbenhilfe: Vorlesen mit verteilten Rollen in der 3. und 4. Klasse (Lesen lernen mit der Silbenhilfe) Barbara Peters ve Wiltrud Wagner

Notlar

Erstes Lesen mit Dialog-Geschichten: Mit 24 differenzierten Texten Laute üben - auf praktischen A4-Karten Erstes Lesen mit Dialog-Geschichten: Mit 24 differenzierten Texten Laute üben - auf praktischen A4-Karten Eva Hartenstein


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dilbilgisi yapıları kullanır.
ÖÇ02 Basit düzeyde Diyaloglar üretir
ÖÇ03 İşbirlikli öğrenmeyi uygular
ÖÇ04 İletişim becerilerinin geliştirir
ÖÇ05 Yeni kelime ve yapıları kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve dersin amacının açıklanması Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Diyalog nedir ve hangi konularda diyalog yazılır. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Günlük konuşma dilinde diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Markette diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 İstasyonda diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Lokantada diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hastanede diyaloglar Hastane diyaloğu bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınav çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Havaalanında diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Okulda diyaloglar okul diyaloğu üretme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Otelde diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Davet diyalogları diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Çevre ile ilgili diyaloglar diyalog analizi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Ailede diyaloglar Aile diyaloğu üretme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Genel tekrar konuları tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 66
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,64
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 02:01