Genel Bilgi
Kod | MAT108 |
Ad | Matematik-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mühendis YUSUF POLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mühendis YUSUF POLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile mantıklı düşünme, problem çözme ve soyut kavramları anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlanıyor. Öğrenciler bu ders ile matematiksel teorileri ve teknikleri kullanarak analitik düşünme yeteneklerini güçlendirirler. Ayrıca matematiksel modelleme ve uygulamalı problemlere çözüm üretme becerisini kazandırmayı hedeflenir.
Dersin İçeriği
Vektörler, limit ve süreklilik, türev, integral, matrisler ve lineer denklem sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekicibil A., Sangün L., Adana Meslek Yüksekokulu Matematik 1 Ders Notları. Akdeniz, F. ,Dönmez, D. Temizyürek, A. ve Ark. 2003. Temel Matematik. Nobel kitabevi. Adana
Notlar
Dersin içeriğine uygun her türlü kaynakdan yararlanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleğinde vektörlerle ilgili uygulamalar yapar. |
ÖÇ02 | Mesleğinde limit ve süreklilikle ilgili uygulamalar yapmada yetkindir. |
ÖÇ03 | Mesleğinde türevle ilgili uygulamalar ehildir. |
ÖÇ04 | Mesleğinde integralle ilgili uygulamalar çözebilir. |
ÖÇ05 | Mesleğinde matrisler ve lineer denklem sistemleri ile ilgili uygulamaları becerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim sürecini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konularını bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyonu bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarında deney cihazlarını kullanarak deneyleri yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunlarını bilir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkları bilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektörler ve uygulamaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Vektörel kuvvetler | Farklı ders kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Limit ve uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Süreklilik ve uygulamaları | Konu ile ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Türev Tanımı ve Özellikleri | Farklı ders kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
6 | Trigonometrik Fonksiyonların Türevi Üstel Fonksiyonların Türevi Türev Uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Türev ve uygulamaları | Konu ile ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türev uygulamaları | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | İntegral Tanımı ve Özellikleri Belirli İntegral, Belirsiz İntegral Hesabı Kısmı İntegrasyon ve Değişken Değiştirme | Konu ile ilgili internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Trigonometrik Fonksiyonların İntegrali Üstel Fonksiyonların İntegrali | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | İntegral Uygulamaları | Farklı ders kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
13 | Matris Tanımı Matris Çeşitleri (Sıfır, Kare,Birim) Matrisin Transpozu Matrislerde Dört İşlem Matrisin Kuvveti | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Matrisin Determinantı Minör(Kofaktör), Determinant Özellikleri, Ek Matris(Adjoint Matris) Bir Matrisin Çarpma İşlemine Göre Tersi | Farklı ders kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
15 | Matrisler ve lineer denklem sistemleri | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |