Genel Bilgi
Kod | FM106 |
Ad | Fizik II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EDA EŞKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel elektrik ve manyetizma konuları ve bu konularla ilgili deneylerdir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği elektrik yükleri ve elektrik alanı; Gauss kanunu; elektrik potansiyeli; sığa ve dielektrik; akım ve direnç; doğru akım devreleri; manyetik alanlar; manyetik alan kaynakları; Fraday kanunu; özindüksiyon; alternatif akım devreleri; elektromanyetik dalgalar ve bu konularla ilgili deneylerdir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen Bilimcileri ve Mühendisler için FİZİK; GIANCOLI; Akademi Yayınları
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik; Serway, Palme Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik yüklerinin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Yüklü parçacıkların elektrik alanındaki hareketini tanımlar. |
ÖÇ03 | Yük dağılımının doğasına bağlı olarak Gauss ve Coulomb yasasını uygular. |
ÖÇ04 | Noktasal ve sürekli yük dağılımının potansiyelini hesaplar. |
ÖÇ05 | Yüklü bir kapasitörde enerji depolanmasını açıklar. |
ÖÇ06 | Doğru akım devrelerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Elektriksel ölçüm aletlerini sınıflandırır |
ÖÇ08 | Manyetik alan kaynaklarını tanımlar. |
ÖÇ09 | Amper ve Faraday kanunlarını uygular. |
ÖÇ10 | Elektrik ve manyetik kuvvetler arasındaki farkı belirtir. |
ÖÇ11 | Elektromanyetik dalga hareketini açıklar. |
ÖÇ12 | Deney tasarlama, deney yapma, hata ve hata kaynakları hakkında bilgi ve beceri kazanır. |
ÖÇ13 | Deneylerde hata, hassasiyet kavramlarını bilir, hataların azaltılması yönünde beceri kazanır. |
ÖÇ14 | Zamanında rapor yazma, kurallara uygun hazırlama ve sunma konusunda beceri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Elektrik yükü ve elektrik alanı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Gauss yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gauss yasası uygulaması | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Elektriksel potansiyel | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Sığa ve dielektrikler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Akım, direnç ve elektromotor kuvvet | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Doğru akım devreleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Manyetik alan | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Manyetik kuvvetler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Manyetik alan kaynakları | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Faraday yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Özindiksiyon | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Alternatif akım devreleri | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Elektromanyetik dalgalar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,28 | ||
AKTS | 5 AKTS |