Genel Bilgi
Kod | ENF204 |
Ad | Bilgisayar Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar Programlama dersinde Matematik Bölümü öğrencilerine mesleklerinde karşılaştıkları temel matematik işlemlerinin bir bilgisayar programlama dili çözmesine yönelik yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders kapsamında bilgisayar programları yazma ve bu programları ve algoritmaları geliştirilmesi yeteneğinin kazandırılmasına yönelik laboratuvar uygulamaları yapılacaktır. Laboratuvar uygulamaları ile dersin teorik bölümü pratik yapılarak pekiştirilecektir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
ENF 204 Bilgisayar Programlama Ders Notları ve Laboratuvar Uygulamaları, Basılı olmayan Ders Notları, ÇUBİS.
Notlar
ENF 204 Bilgisayar Programlama Ders Notları ve Laboratuvar Uygulamaları, Basılı olmayan Ders Notları, ÇUBİS.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci, Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Algoritmalar ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ03 | Algoritma geliştirme süreçlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Algoritmalar ile ilgili araçların kullanımını öğrenir. |
ÖÇ05 | Algoritma Tasarlama ile ilgili süreçler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Bireysel olarak algoritma geliştirebilir. |
ÖÇ07 | Bilgisayar programlama temel kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ08 | Veri yapılarını öğrenir. |
ÖÇ09 | Görsel programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Bir görsel programlama dilinde basit program yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve giriş. | Tanımların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algoritmaya giriş. | Tanımların araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Algoritma analizine giriş. | Tanımların araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Algoritma analizi. | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Algoritma geliştirme süreçleri ve analiz sonuçları. | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Algoritma geliştirme araçları ile analiz sonuçlarının yorumlanması. | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | Algoritma geliştirme araçları ile algoritma tasarımı ve analizi. | Kütüphane araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Programlamada temel kavramlar. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Programlama veri yapıları. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | Programlamada veri girişleri. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Programlamada veri çıkışları. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Programlamada şart yapılarının kurulması ve analizi. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | Programlamada şart yapılarının kurulması analizi. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Programlamada fonksiyonel analiz. | Laboratuvar uygulamalarına hazırlık çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuvar uygulamalarının sonlarndırılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuvar uygulamalarının sonlarndırılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |