Genel Bilgi
Kod | BL113 |
Ad | Hayvan Morfolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERİT KARĞIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı omurgasız ve omurgalı hayvanların organ sistemlerinin anatomik yapısını öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu derste omurgasız ve omurgalı hayvanların deri, iskelt, sindirim, sinir, solunum, dolaşım, boşaltım ve üreme sistemleri işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Zooloji
Notlar
Genel Zooloji Prof.Dr. Julide Tanyolaç Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 2011
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı hayvan organizmaları iç ve dış yapılarını inceleyerek birbirinden ayırt edip tanımlar |
ÖÇ02 | Hayvanların sınıflandırılmasını tarif eder |
ÖÇ03 | Vücut Örtüsü ve Görevlerini sunar |
ÖÇ04 | İskelet ve Görevlerini söyler |
ÖÇ05 | Sindirim organlarını tanır |
ÖÇ06 | Sindirim organlarının hayvanlarda karşılaştırılmasını yapar |
ÖÇ07 | Solunum organlarını ifade eder |
ÖÇ08 | Hayvanlarda solunum organlarını sınıflandırır |
ÖÇ09 | Dolaşım organlarını belirtir |
ÖÇ10 | Dolaşım organlarının hayvanlarda karşılaştırılmasını ana hatlarıyla belirtir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlının özellikleri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hayvanların sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Vücut Örtüsü ve Görevleri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | iskelet ve kas dokusu hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Sindirim organları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Sindirim organlarının hayvanlarda karşılaştırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
7 | Solunum organları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Solunum organlarının hayvanlarda karşılaştırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dolaşım organları hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Dolaşım organlarının hayvanlarda karşılaştırılması | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
12 | Boşaltım organları hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Sinir dokusu hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Üreme organları hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
15 | Duyu organları hakkında bilgi sahibi olur | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |