Genel Bilgi
Kod | BL119 |
Ad | Genel Biyoloji-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine temel botanik bilgisini ve kullanım alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerin kimyasal bileşikleri; bitki hücrelerinin yapısı, şekli, görevleri; bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler; sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim dokusu, salgı dokusu; vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak; generatif organlar, çiçek, meyve, tohum; büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, Eğreltiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri; bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bozcuk, S. (2013). Genel Botanik, Palme yayınevi
Notlar
Ocakverdi, H. (2010). Deneysel Genel Botanik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Botanik ve botaniğin alt dallarını, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farkları ve bitkilerdeki kimyasal bileşikleri kavrar. |
ÖÇ02 | Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemleri tanır. |
ÖÇ03 | Sürekli dokuları, koruyucu dokuyu, temel dokuyu, destek dokuyu, iletim doku ve salgı dokuyu ayırt eder. |
ÖÇ04 | Vejetatif organları, kök, gövde ve yaprağı tanır. |
ÖÇ05 | Generatif organları, çiçek, meyve ve tohumları kavrar. |
ÖÇ06 | Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, Eğreltiler, Tohumlu bitkiler) genel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ07 | Bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olaylarını açıklar. |
ÖÇ08 | bitkisel hormonlar ve tipleri |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bitkilerdeki kimyasal bileşikler, primer metabolitler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bitkilerdeki sekonder metabolitler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hücrenin yapı, şekil ve fonksiyonları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Hücre organelleri ve hücre bölünme çeşitleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Bitkisel dokularn gruplandırılması, meristematik dokular | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sürekli (daimi) dokular | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki organları, kök, divergensi, konvergensi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Gövde | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Yaprak | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çiçek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Meyve ve tohum | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sistematik bitki grupları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |