Genel Bilgi
Kod | TTB245 |
Ad | Dokusuz Yüzey Teknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşenur MUTLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ayşenur MUTLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dokusuz yüzeyler konusunda temel bilgileri vererek uygulamaları ve üretim yöntemleri ile ilgili olarak altyapı oluşturmak
Dersin İçeriği
Dokusuz yüzeylerin tanımı, dokusuz yüzey üretiminde kullanılan lif çeşitleri ve özellikleri, dokusuz yüzeylerin üretimi ve kullanım alanları, dokusuz yüzeylere uygulanan bitim işlemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Russell, S. J. 2007. Handbook of Nonwovens (The Textile Institute Book Series). UK, Woodhead Publishing.
Notlar
Dokusuz yüzey üretiminin hammadde teknik kullanım özellikleri ve alanları yönünden incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dokusuz yüzeyleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Dokusuz yüzeyleri dokuma ve örme kumaşlar ile karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Dokusuz yüzeylerde kullanılan lif çeşitlerini ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Dokusuz yüzey üretim yöntemlerini ayırt eder. |
ÖÇ05 | Nanolif üretimi ile dokusuz yüzey ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Dokusuz yüzeylerin kullanım alanlarını belirtir. |
ÖÇ07 | Dokusuz yüzey üretim yöntemleri ile ilgili hesapları yapar. |
ÖÇ08 | Dokusuz yüzeylere yapılan bitim işlemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim sürecini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konularını bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyonu bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarında deney cihazlarını kullanarak deneyleri yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunlarını bilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkları bilir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dokusuz yüzeylerinin tanımı | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dokusuz yüzey sektörüne genel bir bakış | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Dokusuz yüzey teknolojisi ve dokusuz tekstil yüzeylerin üretimi I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dokusuz yüzey teknolojisi ve dokusuz tekstil yüzeylerin üretimi II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dokusuz yüzeylerin üretiminde kullanılan lifler | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dokusuz yüzeylerin üretimi için doku oluşumu I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dokusuz yüzeylerin üretimi için doku oluşumu II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders notlarını gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dokusuz yüzeyleri sabitleştirme yöntemleri I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dokusuz yüzeyleri sabitleştirme yöntemleri II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dokusuz yüzeylere uygulanan bitim işlemleri I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dokusuz yüzeylere uygulanan bitim işlemleri II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dokusuz yüzeylerin kullanım alanı I | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dokusuz yüzeylerin kullanım alanı II | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dokusuz yüzeylerin kullanım alanı III | Ders notlarının önceden gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
AKTS | 6 AKTS |