BL259 Sitoloji

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL259
Ad Sitoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı hücre yapısı ve bölünmesi ile ilgili detaylı bilgileri öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; hücreyi oluşturan temel organik ve inorganik yapılar, viroid, virüs, bakteri ve hücre arasındaki farklar, hücrenin yapısı, organelleri ve bölünmesiyle ilgili bilgiler oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Sitoloji Laboratuarına devam etmek ve sınavından başarılı olmak

Kaynaklar

Sitoloji, Prof. Dr. Eyyüp Rencüzoğulları. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK.

Notlar

Sitoloji, Palme Yayıncılık ISBN: 9786052825259 Editör: M. Turan Akay Basım Yılı: 2020 Baskı Sayısı: 8 Sayfa Sayısı: 228 Ebat: 13,5 x 20 cm Kapak / Cilt: Karton Kapak Dil: Türkçe


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hücre ve hücre altı yapıların boyutlarını karşılaştırır.
ÖÇ02 Canlı ve cansız yapılar arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ03 Hücreyi oluşturan inorganik ve organik bileşenleri sınıflandırır.
ÖÇ04 Hücre organellerini görevlerine göre sıralar.
ÖÇ05 Endoplazmik retikulum çeşitlerini sınıflandırır.
ÖÇ06 Endoplazmik retikulum ve golgi aygıtı arasındaki farkları açıklar.
ÖÇ07 Mitokondri ve kloroplast benzerliklerini değerlendirir.
ÖÇ08 Lizozom ve peroksizom arasındaki farkları belirtir.
ÖÇ09 Hücre organellerinin görevlerinde ortaya çıkan aksaklıkların sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ10 Hücre bölünmesi hakkında temel olguları tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyolojide kullanılan ölçü birimleri, canlılığın özellikleri, doğada canlılık özelliği gösteren yapılar Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Prokaryot hücre, ökaryot hücre, virüsler, viroidler Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Hücrenin kimyasal yapısı Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
4 Organik Bileşikler (Proteinler) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
5 Organik Bileşikler (Karbohidratlar ve lipitler) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Organik Bileşikler (Lipitler ve Nukleik asitler) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Organik Bileşikler (Nukleik asitler) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Organik Bileşikler (Vitaminler ve hormonlar) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
10 Hücrenin genel yapısı, plazma zarı ve detayları Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Sitoplazmik zar sistemleri (Endoplazmik retikulum, mikrozom, golgi aygıtı) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Hücredeki zar sistemleri (Golgi aygıtı), sitoplazmik organeller (sentriol,mikrotübül, ribozomlar) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Sitoplazmik organeller (Lizozom,peroksizome, vakuol, mitokondri) Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Mitokondri, Plastidler ve Hücre bölünmesi Farklı kaynaklar tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Mitoz ve Mayoz Bölünme Farklı kaynaklar tarama ve okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 10:57