Genel Bilgi
Kod | BL259 |
Ad | Sitoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN BASRİ İLA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hücre yapısı ve bölünmesi ile ilgili detaylı bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; hücreyi oluşturan temel organik ve inorganik yapılar, viroid, virüs, bakteri ve hücre arasındaki farklar, hücrenin yapısı, organelleri ve bölünmesiyle ilgili bilgiler oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Sitoloji Laboratuarına devam etmek ve sınavından başarılı olmak
Kaynaklar
Sitoloji, Prof. Dr. Eyyüp Rencüzoğulları. NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK.
Notlar
Sitoloji, Palme Yayıncılık ISBN: 9786052825259 Editör: M. Turan Akay Basım Yılı: 2020 Baskı Sayısı: 8 Sayfa Sayısı: 228 Ebat: 13,5 x 20 cm Kapak / Cilt: Karton Kapak Dil: Türkçe
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre ve hücre altı yapıların boyutlarını karşılaştırır. |
ÖÇ02 | Canlı ve cansız yapılar arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ03 | Hücreyi oluşturan inorganik ve organik bileşenleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Hücre organellerini görevlerine göre sıralar. |
ÖÇ05 | Endoplazmik retikulum çeşitlerini sınıflandırır. |
ÖÇ06 | Endoplazmik retikulum ve golgi aygıtı arasındaki farkları açıklar. |
ÖÇ07 | Mitokondri ve kloroplast benzerliklerini değerlendirir. |
ÖÇ08 | Lizozom ve peroksizom arasındaki farkları belirtir. |
ÖÇ09 | Hücre organellerinin görevlerinde ortaya çıkan aksaklıkların sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ10 | Hücre bölünmesi hakkında temel olguları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojide kullanılan ölçü birimleri, canlılığın özellikleri, doğada canlılık özelliği gösteren yapılar | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Prokaryot hücre, ökaryot hücre, virüsler, viroidler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Hücrenin kimyasal yapısı | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
4 | Organik Bileşikler (Proteinler) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Organik Bileşikler (Karbohidratlar ve lipitler) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Organik Bileşikler (Lipitler ve Nukleik asitler) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Organik Bileşikler (Nukleik asitler) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Organik Bileşikler (Vitaminler ve hormonlar) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | Hücrenin genel yapısı, plazma zarı ve detayları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Sitoplazmik zar sistemleri (Endoplazmik retikulum, mikrozom, golgi aygıtı) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Hücredeki zar sistemleri (Golgi aygıtı), sitoplazmik organeller (sentriol,mikrotübül, ribozomlar) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Sitoplazmik organeller (Lizozom,peroksizome, vakuol, mitokondri) | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
14 | Mitokondri, Plastidler ve Hücre bölünmesi | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Mitoz ve Mayoz Bölünme | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |