Genel Bilgi
Kod | BL212 |
Ad | Hayvan Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hayvanlar ve yaşadıkları ortamları arasındaki ilişkileri incelemek ve ekolojik faktörlerin etkisini öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu derste ekoljik faktörler, sıcaklık, ışık, nem, basınç ve diğer faktörlerin hayvanlar üzerine etkisi anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekoloji ve Çevre Biyolojisi
Notlar
Ekoloji ve Çevre Biyolojisi Ahmet Kocataş Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No. 51
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı topluluklarıyla ilgili kavramları kavrar |
ÖÇ02 | Ekolojik ilişkileri araştırır |
ÖÇ03 | Abiyotik Faktörler ve hayvanlar üzerine etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Sıcaklığın etkisi hakkında bilgi sunar |
ÖÇ05 | Işık ve nemin etkisi hakkında bilgileri kavrar |
ÖÇ06 | Basınç ve yoğunluk etkisi ile bilgileri tanımlar |
ÖÇ07 | Biyotik Faktörler hakkında bilgileri söyler |
ÖÇ08 | Besin ve beslenme hakkında bilgileri tespit eder |
ÖÇ09 | Sinekoloji bölümünü ana hatlarıyla belirtir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlı topluluklarıyla ilgili kavramlar | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekolojik ilişkiler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Abiyotik faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sıcaklık | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Işık ve nem | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Basınç ve yoğunluk | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Biyotik Faktörler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Besin ve beslenme | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tür içi etkileşimler | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Türler arası etkileşimle | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sinekolji | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pollusyon | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Populasyon Dinamiği | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Populasyon Ekolojisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |