Genel Bilgi
Kod | BL220 |
Ad | Histoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı epitel,bağ,kıkırdak,kemik,kan,kas ve sinir dokunun yapısal ve fizyolojik özelliklerinin anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersde teorik ve laboratuar uygulamaları süresince , EİTELYUM ve BEZLER,bağ doku,kıkırdak,kemik,kas ve sinir gibi tüm hayvan ve insan dokularının çeşitli özelliklerini anlatılmaktdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
HİSTOLOJİ DERS KİTABI Ç. Ü. Fen –Edebiyat Fakültesi Seri No: 221
Notlar
Genel Histoloji (2011) : Prof.Dr.M.Turan AKAY , Palme Yayıncılık : Genel Histoloji / Tıp (I.B: 1995; II.B; 1999 ) : Prof .Dr.Deniz ERDOĞAN , Hatipoğlu Yayını /ANK. : Kiziroğlu , I. (2000) : Genel Biyoloji Canlılar Bilimi. 4.Baskı, Desen Yayınevi, Ankara , 544 pp ; Kiziroğlu , I. (2004) : Genel Biyoloji Canlılar Bilimi. 5.Baskı, Birlik matbası, Ankara , 722 pp
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ02 | Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar |
ÖÇ03 | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini kavrar. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetisini açıklar |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilmesini kavrar |
ÖÇ06 | Yüksek omurgalı canlılardaki doku tiplerinin ne olduğunu öğrenır. |
ÖÇ07 | İnsanlardaki doku tiplerinin yapısını hücre tipini ve bunların farklılıklarını öğrenir. |
ÖÇ08 | öğrenmiş olduğu tüm doku tiplerinin günlük hayatta nasıl çalıştığını ve ne işe yaradığını anlamaya çalışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Epitel Doku Çeşitleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bağ Dokusu Lifleri ve Bağ dokusu Hücreleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kıkırdak Doku tipleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kemik doku hücreleri | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kanın şekilli elamanlarının incelenmesi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kas dokunun İncelenmesi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kas Tubuler Sistemi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp Kasının incelenişi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bir NÖRON (neuron) yapısının incelenişi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sinaps yapısı ve uzantıları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sinir Uzantıları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Myelinli ve Myelinsiz axon yapısının incelenişi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sinaps yapısının incelenişi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Elektro-Kimyasal iletimi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |