Genel Bilgi
Kod | BL371 |
Ad | Hayvan Fizyolojisi-1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere Canlı organizmalardaki yaşam olaylarını, organların işlevlerini ve çalışma mekanizmalarını incelemeyi kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Homeostazis, hücre fizyolojisi, sinir fizyolojisi, kas fizyolojisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hayvan Fizyolojisi Ders kitapları . (Prof.Dr. Ahmet Noyan; Prof.Dr. Utku Güner).
Notlar
( Hayvan Fizyolojisi Ders kitapları ) (Prof.Dr. Ahmet Noyan; Prof.Dr. Utku Güner)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Homeostasis ve fizyolojik regülasyon kavramlarını kavrar. Adaptasyon, negatif ve pozitif feedback kavramlarını kavrar. |
ÖÇ02 | Hücre zarı proteinleri, Hücre zarından madde iletimini açıklar. Hücre zarında pasif iletim, aktif iletimi kavrar. |
ÖÇ03 | Sinir sistemi fizyolojisini , sinir sisteminin evrimini kavrar. İmpulsun oluşması ve iletilmesini ve aksiyon potansiyelini kavrar. Sinaps, sinapslardan iletimi kavrar |
ÖÇ04 | Kas fizyolojisini kavrar. Kasın kasılma mekanizmasını kavrar. Kasın enerji metabolizmasını kavrar. |
ÖÇ05 | Metabolizma, anabolizma, katabolizma reaksiyonlarını kavrar. |
ÖÇ06 | Karbonhidrat metabolizmasını kavrar. |
ÖÇ07 | Protein metabolizmasını kavrar. |
ÖÇ08 | Lipit metabolizmasını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Homeostasis ve fizyolojik regülasyon kavramları | kaynak okuma | |
2 | Adaptasyon, Negatif ve pozitif feedback | kaynak okuma | |
3 | Hücre fizyolojisi | kaynak okuma | |
4 | Hücre zarından madde iletimi | kaynak okuma | |
5 | Pasif iletim, Aktif iletin | kaynak okuma | |
6 | Enerji metaboliması | kaynak okuma | |
7 | Sinir sistemi fizyolojisi | kaynak okuma | |
8 | Ara Sınav | kaynak okuma | |
9 | Sinir sisteminin evrimi | kaynak okuma | |
10 | İmpulsun oluşması ve iletilmesi, aksiyon potansiyeli | kaynak okuma | |
11 | Sinaps, sinapslardan iletim | kaynak okuma | |
12 | Sinir sistemi | kaynak okuma | |
13 | Kas fizyolojisi | kaynak okuma | |
14 | Kasın kasılma mekanizması | kaynak okuma | |
15 | Kasın enerji metabolizması | kaynak okuma | |
16 | Metabolizma reaksiyonları, karbonhidrat, protein ve lipit metabolizması | kaynak okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |