Genel Bilgi
Kod | BL324 |
Ad | Bitki Fizyolojisi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hande OTU BORLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Fotosentezin ekolojik ve fizyolojik etkisi, büyüme gelişme, hormonlar, savunma mekanizması, stres fizyolojisiyle ilgili bilgileri kavratmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste, Kültürel ve doğal yetişen bitkilerin fotosentetik özelliklerini, büyüme gelişme, savunma, hormon, stresle ilgili bilgiler işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kacar, B.Bitki fizyolojisi, Nobel akademik yayıncılık.2020
Notlar
Vahap Katkat , Şule Öztürk , Burhan Kacar bitki fizyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık. 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkisel dokuların işlevleri ve yapılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Tohumların çimlenmesi esnasında gerçekleşen fizyolojik olayları tanımlar. |
ÖÇ03 | Bitkilerde büyüme ve gelişmenin devreleri ve bu devrelerde meydana gelen fizyolojik değişimleri açıklar |
ÖÇ04 | Bitki büyüme ve büyümeye ket vurucu hormonların etkilerini moleküler düzeyde belirtir. |
ÖÇ05 | Bitkisel hormonların biyokimyasal oluşum süreçlerini kavrar |
ÖÇ06 | Farklı hormon gruplarının bitkiler üzerindeki fizyolojik etkilerini kavrar |
ÖÇ07 | Bitkilerde oluşan üreme ve dağılım fizyolojisi belirtilerini açıklar |
ÖÇ08 | Bitkilerdeki hareket mekanizmalarını ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tohumlu bitkilerin gelişmesi, Bölünme gelişme ve farklılaşma, Vegetatif organların gelişmesi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
2 | Bitkilerde morfogenezin kontrolü, | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Termoperiodizm, fotoperiodizm, etiole olama | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Vernalizasyon ve çiçeklenme yeteneğinin kazanılması, vernalizasyon özellikleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Bitkilerde tropizma hareketleri ve diğer hareketler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Bitkilerde savunma mekanizmaları; Mekanik ve kimyasal savunma, azotlu bileşikler,terpenler, fenolik bileşikler allelopatik maddeler. | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Bitki büyüme hormonları; Oksinler, gibberellinler, Sitokininler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Diğer büyüme maddeleri; Absisik asit, etilen, jasmonik asit, salisilik asit | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Durgun yaşam, Tohumlu bitkilerin çimlenmesi, dormansi tipleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Dormansi üzerine etki eden faktörler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Çiçeklenme ve fotoperyodizm , vernalizasyonla ilişkileri ve fotoperyodizmin önemi, Bitkilerin gelişmesine ışığın etkilerinin özeti | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Fitokromun, çimlenme ve büyüme üzerine etkisi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Stres fizyolojisi ve stres tiplerinin bitkilerdeki etkileri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | allelopatik maddeler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |