Genel Bilgi
Kod | MT373 |
Ad | Visual Basic. Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. IRFAN MACIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Matematik Bölümü öğrencilerinin MS VB.NET bilgisayar programlama dili öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Visual Basic Programlama dersinde Matematik Bölümü öğrencilerine karşılaştıkları temel matematik işlemlerinin programlama dili ile nasıl çözüleceğine yönelik yeteneklerin kazanılması amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
MT 373 Bilgisayar Programlama Ders Notları ve Laboratuvar Uygulamaları, Basılı olmayan Ders Notları, ÇUBİS.
Notlar
MT 373 Bilgisayar Programlama Ders Notları ve Laboratuvar Uygulamaları, Basılı olmayan Ders Notları, ÇUBİS.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki Etik ve sorumluluk bilinci, bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Veri yapıları ve algoritmalar ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Veri yapıları ile bilgisayar programlama arasında ilişkileri öğrenir. |
ÖÇ04 | Bilgisayara veri girişi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bilgisayardan veri çıkışı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Görsel Programlamanın temelleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Görsel programlamada kullanılan nesneler ile ilgili konuları öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat edebilmeyi kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirip ve yazama yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin temel teorilerini doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade edebilme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde edebilmeyi kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizemeyi ve açıklamayı kavrar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programlama dillerinden en az birini kavrar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisini gösterir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dili kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Programlama tekniklerini kavrar ve program yapabilme yetenegini gösterir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğini gösterir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamalarının çalışma alanlarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık becerisini gösterir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisi gösterir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi gösterir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik çalışma alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslekî etik ve sorumluluk bilinci kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Programlama kavramlarına giriş. | Bilgisayar ortamının tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algoritmalara giriş. | Bilgisayar ortamının tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Veri yapılarına giriş. | Bilgisayar ortamının tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Görsel programlama diline giriş ve temel kavramlar. | Bilgisayar programlama ortamının tanıtılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Visual Basic programlamada veri girişi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Visual Basic programlamada veri çıkışı. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Visual Basic programlamada verileri düzenlenmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Visual Basic programlamada temel bileşenler (nesneler, özellikler). | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Visual Basic programlamada şart yapıları. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Visual Basic programlamada döngüler. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Visual Basic programlamada şartlı döngü yapıları. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Visual Basic programlamada hazır fonksiyonların kullanımı. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Visual Basic programlamada kullanıcı tanımlı fonksiyonlar. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Visual Basic programlamada sınıf yapıları. | Bireysel ev çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuvar çalışma sonlandırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Laboratuvar çalışma sonlandırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |