ALMS203 Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS203
Ad Almanca Öğretiminde Yeni Teknolojiler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilere bilgisayarlı dil öğrenimi ile ilgili ilkeleri ve teorileri tanıtmak için tasarlanmıştır. Yabancı dil öğretimine yönelik yazılım ve web tabanlı uygulamaların incelenmesi ve bunların derste kullanım olanak ve yollarının gösterilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve internet destekli yabancı dil öğretimine yönelik ilkelerin tanıtılması; yeni teknolojilerin kullanıldığı Almanca öğrenme ve öğretme süreçlerinin incelenmesi; çoklu ortama uygun ve farklı dijital teknolojilerin uygulanmasına yönelik Almanca ders malzemelerinin geliştirilmesi ve bunların Almanca öğretimindeki rolü açısından değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yabancı Dil Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları Editörler Erdi Şimşek, Ahmet Berk Üstün Ekim 2022

Notlar

Mehmet Arif Özerbaş (2022): Öğretim Teknolojileri Pegem Yayınları Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde web tabanlı araçları ve bazı bilgisayar uygulamalarını tanır.
ÖÇ02 Almancanın yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde web tabanlı araçları ve bazı bilgisayar uygulamalarını kullanabilir.
ÖÇ03 Dört dil becerisine yönelik yeni teknolojik araçları derslerine entegre edebilir.
ÖÇ04 Yeni teknolojik araçları kullanırken gerekli güvenlik ve etik anlayışa sahip olur.
ÖÇ05 Çoklu ortama uygun kendi dijital materyallerini oluşturabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Almanca öğretiminde yeni teknoloji kullanımına giriş. lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Almanca öğretiminde yeni teknoloji kullanımına ilişkin ilkeler ve kavramlar. İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Okuma becelerinerinde yeni teknoloji kullanımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dilbilgisi öğretiminde yeni teknoloji kullanımı Çeşitli kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Konuşma becerilerinde yeni teknoloji kullanımı Konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
6 Eğitsel sosyal ağlara bakış (Edmodo vs.) Kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal öğrenme platformlarının kullanım olanakları lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama üzerinden materyal hazırlama olanakları lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma
10 Öğrenci projelerininin sunumu Sunu Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Öğrenci proje değerlendirmeleri lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Google Assistan ve benzeri sistemlerin yabancı dil öğretiminde kullanım olanakları Ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Telaffuz ve konuşma becelrilerinin iyileştirilmesi için Google Asistan ve benzeri sistemlerin kullanılabiliği lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilgisayar oyunları vasıtasıyla yabancı dil öğretimi lgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulamalar ve sonuçların değerlendirilmesi Final Sınavına Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 12:14