Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Tekstil Teknolojisi | |
| Kod | MEM206 |
| Ad | Meslek Matematiği |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. ÖZLEM ERDEM |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. ÖZLEM ERDEM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye matematiksel becerileri mesleklerinde uygulayabilme yeterlikleri kazandırmak
Dersin İçeriği
Üstel Fonksiyonlar Logaritma , Limit, Süreklilik, Türev, İntegral
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dr. Mehmet Ertaş (2021). Meslek Matematiği, Seçkin Yayıncılık
Notlar
Basri ÇELİK (2017). Meslek Matematiği, Bkmk kitapevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenci, mesleğinde üstel fonksiyonlar ve logaritmalar ile ilgili uygulamalar yapar. |
| ÖÇ02 | Öğrenci, mesleğinde limit ve süreklilik ile ilgili uygulamalar yapar. |
| ÖÇ03 | Öğrenci, mesleğinde türev ile ilgili uygulamalar yapar. |
| ÖÇ04 | Öğrenci, mesleğinde integral ile ilgili uygulamalar yapar. |
| ÖÇ05 | Öğrenci, bir ve ikinci derece denklemleri öğrenerek mesleğiyle ilgili uygulamalar yapar. |
| ÖÇ06 | Öğrenci, hazır giyim üretimine yönelik hesaplamalar yapar (gramaj, malzeme, kumaş hesaplamaları). |
| ÖÇ07 | Öğrenci, boyarmaddelerle ilgili hesaplamalar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim sürecini açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konularını bilir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyonu bilir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapar. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil laboratuvarında deney cihazlarını kullanarak deneyleri yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunlarını bilir. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkları bilir. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. | |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma, uygulama, tartışma | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Meslekte üstel fonksiyonlar ve Logaritma kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 3 | Meslekte Logaritma kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 4 | Meslekte limit kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 5 | Meslekte limit ve süreklilik kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 6 | Meslekte süreklilik kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 7 | Meslekte türev kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 8 | Ara Sınav | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Meslekte sınırlı türev kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 10 | Meslekte sınırsız türev | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 11 | Meslekte ardışık türev kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 12 | Meslekte integral kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 13 | Meslekte belirsiz integral kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 14 | Meslekte logaritmik integral kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 15 | Meslekte üstel integral kullanımı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||