TTB240 İşletmede Mesleki Eğitim

22 AKTS - 5-35 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 22 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTB240
Ad İşletmede Mesleki Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-35 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 22 AKTS
Yerel Kredi 22 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin derslerde gördüğü teorik bilgileri programı ile ilgili uygun görülen işletmelerde bir akademik dönem boyunca uygulaması

Dersin İçeriği

Tekstil teknolojileri alanında faaliyet gösteren iş yerlerinde uygulamalı eğitim

Dersin Ön Koşulu

Öğrencinin "İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği" dersini geçmiş olması ve genel not ortlamasının en az 1.80 olması

Kaynaklar

Koordinatör Öğretmen El Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı, 2019.

Notlar

Adana Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi, 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, derslerde öğrendiği konuların uygulamasını yapar.
ÖÇ02 Öğrenci, çalışma hayatına uyum sağlamanın önemini açıklar.
ÖÇ03 Öğrenci, teorinin uygulamaya dökülmesini önemini açıklar.
ÖÇ04 Öğrenci, mesleği ile ilgili iş süreçlerini uygular.
ÖÇ05 Öğrenci, çalışma disiplininin önemini açıklar.
ÖÇ06 Öğrenci, iş süreçlerindeki sorunlara çözüm önerileri getirmeyi tanımlar.
ÖÇ07 Öğrenci, alanına uygun sektörel araç gereçleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, elyaf, iplik, dokuma, terbiye, örme ve konfeksiyon üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, ön terbiye, terbiye, bitim işlemleri ve makineleri konusunda bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, verimliliğin önemi ve gerekliliğini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kalite kontrol, proses kontrol ve standardizasyon hakkında bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, terbiye alanında üretim ve kalite kontrol için gerekli hesaplamaları yapabilecek düzeyde matematik bilgisi olduğunu gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, üretim ve kalite kontrol işlemlerini gerçekleştirebilecek düzeyde renk ve kimya bilgisine sahip olduğunu gösterir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, tekstil laboratuvarı, deney cihazları, deneyin yapılışı hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, terbiye işlemlerinde kullanılan boyarmadde ve yardımcı maddeleri tanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, tekstil ürünlerinin üretim süreci, kullanımı ve sonrası ile ilişkili insan sağlığı ve çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, terbiye laboratuvarında kumaş veya iplik numunesini boyar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, kalite kontrol ve proses kontrol uygulamalarına katkıda bulunur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, bir deneyi, kısa bir eğitim sürecinden sonra standarda uygun olarak gerçekleştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenci, kendisine verilen bir görevi teknik ve etik kurallara uygun olarak yerine getirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bulunduğu işletmede malzeme stoklarını takip eder. 3
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, işletmede karşılaşacağı mesleki İngilizce terimlerini temel düzeyde anlar.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, iş sağlığı ve güvenliği kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, teknolojik uygulamaların hukuka uygunluğuna ve mesleki etik değerlere göre davranır. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, kimyanın temel kavramlarını öğrenir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, mesleği ile ilgili cebirsel hesaplamaları öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Oryantasyon eğitimi İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İş akışları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İş akışlarını öğrenmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 İş süreçlerinin temel prensiplerini uygulamaya geçirmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 İş süreçlerini uygulamaya koymak İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İş etiği hakkında bilgi edinmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Mesleki bilgisayar programlarını kullanabilmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Bilgisayar destekli tasarım hakkında bilgi sahibi olmak İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İşle ilgili mevzuatları öğrenmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İlgili mevzuatlara göre iş takibi yapmak İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İlgili mevzuatlardan ve ticari belgelerden yararlanarak kendisine verilen işleri gerçekleştirebilmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Bölümün faaliyetleri ile ilgili problem çözebilme, fikir üretebilme ve öneriler sunabilmek İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Yapılan işle ilgili yenilikçi öneriler sunmak İlgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Bölüm yetkilileri ve öğrenci ile birlikte işyeri eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaları değerlendirmek İlgili kaynaklardan yararlanma Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşletmede gerçekleştirilen faaliyetlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 40 560
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 562
Toplam İş Yükü / 25 (s) 22,48
AKTS 22 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:31