BLS405 Yaşlanma Biyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLS405
Ad Yaşlanma Biyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşlanma sonucu meydana gelen temel moleküler ve hücresel değişimler hakkında bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaşlanmayı geciktirmek için neler yapılabileceği anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Yaşlanmanın moleküler mekanizması, süreçleri, nedenleri ve yaşlanmayla meydana gelen morfolojik ve fizyolojik değişimler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Diğer

Notlar

İlgili bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlıların yaşlanmasının sebeplerini açıklar.
ÖÇ02 DNA hasar teorisini anlatır.
ÖÇ03 Serbest radikal/oksidasyon teorisini açıklar.
ÖÇ04 Mitokondrial DNA teorisini anlatır.
ÖÇ05 Yaşlanma ve kanser ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Telomer telomeraz mekanizmasını anlatır.
ÖÇ07 Uyku ve yaşlanma arasındaki bağı açıklar.
ÖÇ08 Lipid peroksidasyonunu anlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaşlanma nedir? Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Canlılar neden yaşlanır? Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yaşlanmanın moleküller temelleri Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 DNA hasar teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Serbest radikal/oksidasyon teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Mitokondrial DNA teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Telomer teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Somatik hücre teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İmmunoloji ve endokrin teori Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Kalori kısıtlaması teorisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yaşlanma ve kanser ilişkisi Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Yaşlanma ve antioksidanlar Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Lipit Peroksidasyonu Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Melatonin Eksikliği Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 11:25