Genel Bilgi
Kod | BLS407 |
Ad | Ekoturizm |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevreyi ve doğal alanları koruyan, yerel halkın refahını sürdüren, turistleri çevre sorumluluğunu bilen ekoturizmin önemini kavramak.
Dersin İçeriği
Ekoturizm Tanımı ve İlgili Kavramlar, Tarihi Gelişimi, Faydaları, Özellikleri, İlkeleri, Sektörel ve Sosyal Yapısı, Dünyada ve Türkiyede Ekoturizm Endüstrisinin Gelişimi, Ekoturizm Planlaması, Sınıflandırılması, Etkileri ve Çevresel Boyutu, Dünyadaki ve Türkiyedeki Ekoturizm Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ekoturizmde Pazarlama Çabaları ve Turist Davranışları Detay Yayıncılık, Burcu Gülsevil Belber, Detay Yayıncılık, 2022.
Notlar
Cengiz Demir, Ekoturizm Yönetimi, Nobel akademik yayıncılık, 2006.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoturizm ve İlgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Ekoturizmin faydaları, özellikleri, kriterleri ve ilkeleri kavrar. |
ÖÇ03 | Ekoturizmin endüstrisinin sosyal ve sektörel yapısını irdeler. |
ÖÇ04 | Dünyada ve Türkiye'de Ekoturizm Uygulamaları konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Ekoturizm Planlaması ile ilgili süreçleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekoturizm tanımı ve İlgili Kavramlar, Ekoturizmin Tarihi Gelişimi | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekoturizmin Faydaları ve Özellikleri | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ekoturizmin Kriterleri, İlkeleri | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ekoturizmin Sektörel ve Sosyal Yapısı, Ekoturizmin Etkileri, Çevresel Boyutu, toplumsal ve Kültürel Etkisi | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dünyada Ekoturizm Endüstrisinin Gelişimi ve örnekler | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türkiye'de Ekoturizm Endüstrisinin Gelişimi, Ekoturizmde Yasal Güçler ve Yasal Biçimlendirme | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ekoturizm Planlaması | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekoturizm Etkinliklerinin Sınıflandırılması | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ekoturizm ve Korunan Alanlar | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığının Turizmin Çeşitlendirilmesine Yönelik Projeler | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ekolojik etiketler ve turizm teşvikleri | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Türkiyedeki Ekoturizm Uygulamaları | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Avrupa'daki Ekoturizm Uygulamaları | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
15 | Dünyadaki Ekoturizm Uygulamaları | Ders kitabı ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 4 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |