Genel Bilgi
Kod | BLS411 |
Ad | Nanotoksikoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Mustafa TUNÇSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mustafa TUNÇSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin nanoteknolojinin temelleri, uygulamaları ile birlikte nanomalzemelerin sentez ve üretimi, nanomateryallerin sanayideki uygulamaları ve nanomateryallerin karasal ve sucul organizmalar üzerine potansiyel toksik etkileri ve kullanılan yöntemlere dair genel bir bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini nanoteknolojinin temelleri ve uygulama alanları, nanomalzemelerin boyutları ve etkisi, nanopartiküllerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımları, nanomateryallerin biyotransformasyonu, nanomalzemelerin toksik etki mekanizmaları, nanopartikül toksisitesi ve toksisiteyi etkileyen faktörler,risk değerlendirme, nanopartiküllerin öncellikle çevre daha sonra da karasal ve sucul organizmalar üzerindeki toksik etkilerininin ve nedenlerinin araştırılması oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
P.K. Gupta Fundamentals of Nanotoxicology
Notlar
Powerpoint Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanomateryal ve Nanopartikül kavramlarını kavrar |
ÖÇ02 | Nanopartiküllerin organzimaya nasıl girdiğini, işlendiğini ve ortadan kaldırıldığını tanımlar |
ÖÇ03 | Nanotoksikolojinin Uygulama alanlarını bilir |
ÖÇ04 | Toksinlerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımlarını ve toksik etki mekanizmalarını kavrar |
ÖÇ05 | Nanopartiküllerin toksik etki mekanizmalarını ve biyotransformasyonunu açıklar |
ÖÇ06 | Nanopartiküllerin çeşitli doku, organ ve sistemlerde toksisitesini bilir |
ÖÇ07 | Nanoekotoksikoloji kavramını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknolojiye giriş | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Nanomalzemelerin genel özellikleri ve sınıflandırılması | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Nanomalzemelerin boyutları ve etkisi | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Nanopartiküllerin tanımlanması ve karakterizasyonu | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Nanopartiküllerin fizikokimyasal özellikleri | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Nanopartiküllere maruziyet | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Nanopartiküllerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımları | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Nanomateryallerin biyotransformasyonu | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Nanopartiküllerin gen-hücre interaksiyonları | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Nanopartiküllerin toksik etki mekanizmaları | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Nanopartikül toksisitesi ve toksisiteyi etkileyen faktörler | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Nanopartikülllerin karasal organizmalar üzerine toksik etkileri | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Nanopartikülllerin sucul organizmalar üzerine toksik etkileri | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Nanoekotoksikoloji | Farklı ders kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |