BLS411 Nanotoksikoloji

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLS411
Ad Nanotoksikoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Mustafa TUNÇSOY
Dersin Öğretim Elemanı Mustafa TUNÇSOY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin nanoteknolojinin temelleri, uygulamaları ile birlikte nanomalzemelerin sentez ve üretimi, nanomateryallerin sanayideki uygulamaları ve nanomateryallerin karasal ve sucul organizmalar üzerine potansiyel toksik etkileri ve kullanılan yöntemlere dair genel bir bakış sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini nanoteknolojinin temelleri ve uygulama alanları, nanomalzemelerin boyutları ve etkisi, nanopartiküllerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımları, nanomateryallerin biyotransformasyonu, nanomalzemelerin toksik etki mekanizmaları, nanopartikül toksisitesi ve toksisiteyi etkileyen faktörler,risk değerlendirme, nanopartiküllerin öncellikle çevre daha sonra da karasal ve sucul organizmalar üzerindeki toksik etkilerininin ve nedenlerinin araştırılması oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

P.K. Gupta Fundamentals of Nanotoxicology

Notlar

Powerpoint Sunum


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nanomateryal ve Nanopartikül kavramlarını kavrar
ÖÇ02 Nanopartiküllerin organzimaya nasıl girdiğini, işlendiğini ve ortadan kaldırıldığını tanımlar
ÖÇ03 Nanotoksikolojinin Uygulama alanlarını bilir
ÖÇ04 Toksinlerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımlarını ve toksik etki mekanizmalarını kavrar
ÖÇ05 Nanopartiküllerin toksik etki mekanizmalarını ve biyotransformasyonunu açıklar
ÖÇ06 Nanopartiküllerin çeşitli doku, organ ve sistemlerde toksisitesini bilir
ÖÇ07 Nanoekotoksikoloji kavramını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nanoteknolojiye giriş Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Nanomalzemelerin genel özellikleri ve sınıflandırılması Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Nanomalzemelerin boyutları ve etkisi Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Nanopartiküllerin tanımlanması ve karakterizasyonu Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Nanopartiküllerin fizikokimyasal özellikleri Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Nanopartiküllere maruziyet Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Nanopartiküllerin giriş yolları, emilim, dağılım ve atılımları Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nanomateryallerin biyotransformasyonu Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Nanopartiküllerin gen-hücre interaksiyonları Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Nanopartiküllerin toksik etki mekanizmaları Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Nanopartikül toksisitesi ve toksisiteyi etkileyen faktörler Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Nanopartikülllerin karasal organizmalar üzerine toksik etkileri Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Nanopartikülllerin sucul organizmalar üzerine toksik etkileri Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Nanoekotoksikoloji Farklı ders kaynakları tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:36