BL419 Biyogüvenlik

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL419
Ad Biyogüvenlik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK DİNÇER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrenciye Biyogüvenlik konularını kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, Laboratuvar biyogüvenliği, Modern Biyoteknoloji ve Biyogüvenlik, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Ürünler, Biyolojik Silahlar ve mücadele işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi

Notlar

Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyogüvenlik ve Laboratuvar Biyogüvenliği kavramlarını tanımlar
ÖÇ02 Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımları karşılaştırır.
ÖÇ03 Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamalarını açıklar
ÖÇ04 Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlarını kavrar
ÖÇ05 Mikroorganizmaların biyogüvenlik düzeyini belirtir
ÖÇ06 Risk yönetim sistemlerini karşılaştırır
ÖÇ07 Biyoterorizm ve biyolojik silah kavramlarını örnekle açıklar
ÖÇ08 Moleküler biyoteknolojinin öemini belirtir
ÖÇ09 GDO lu ürünlerin ekolojik ve ekonomik etkilerini örneklerle açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyomühendislik uygulamalrı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tarımsal Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bitkisel amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Transgenik uygulamalar Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Transgenik uygulamalar, riskler genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak taraması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Risk yönetim sistemlerinde farklı uygulamalar, Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Risk yönetim sistemleri Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Biyoterorizm ve biyolojik silahlar, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
12 Uluslar arası ticarette GDO Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Uluslar arası ticarette GDO lu ürünler, Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Kültür koleksiyonları Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ulusal Biyogüvenlik kanunu Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.06.2024 01:06