Genel Bilgi
Kod | BL451 |
Ad | Memeli Anatomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERİT KARĞIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı insanın vücut yapısı, organ sistemlerinin yapısı ve hastalıklarının öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu derste memelilerde deri ve iskelet sistemi, sindirim sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, sinir ve üreme sistemleri işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anatomi ve Fizyoljoji İnsan Biyolojisi
Notlar
Anatomi ve Fizyoljoji İnsan Biyolojisi Prof Dr. Abdurrahman AKTÜMSEK Nobel Yayınevi No:171 Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsanın vücut bölgelerini tanımlar |
ÖÇ02 | Derinin anatomisini sunar |
ÖÇ03 | İskeletin anatomisini gösterir |
ÖÇ04 | Sindirim sistemi ve anatomisini ifade eder |
ÖÇ05 | Solunum sistemi ve anatomisini belirtir |
ÖÇ06 | Dolaşım sistemi ve anatomisini anlatır |
ÖÇ07 | Boşaltım sistemi ve anatomisini tespit eder |
ÖÇ08 | Sinir sistemi ve anatomisini ana hatlarıyla belirtir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İnsanın vücut bölgeleri | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Deri ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İskelet ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Kas ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Sindirim sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Solunum sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dolaşım sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dolaşım sisteminin işlevi | Ders kitapları çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
10 | Boşaltım sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Sinir sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sinir sisteminin işlevi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Üreme sistemi ve anatomisi | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Duyu Organları | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Endokrin Sistem | Ders kitapları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |