Genel Bilgi
Kod | BLS410 |
Ad | Ekolojik Okuryazarlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyadaki yaşamı mümkün kılan doğal sistemleri anlama, sorgulama, uygulama, ekolojik sorunlar konusunda farkındalık kazanma ve okuryazarlık düzeylerinin artırılması.
Dersin İçeriği
Doğanın yapısı ve dili, ekoloji, ekolojik sorunlar, ekolojik okuryazarlık ve güncel küresel ekolojik konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özdemir,O., 2021, Ekolojik Okur yazarlık ve Çevre Eğitimi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, s:144, ISBN: 9786053185970.
Notlar
Yaşar Ergün, Ş. Yalçın, H. Pamir, Ekolojik Okur Yazarlık, Mustafa Kemal Üniversitesi Yayınları, Hatay, 2008, s:367.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoloji ve insan arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
ÖÇ02 | Doğanın yapısını oluşturan sistemleri kavrar. |
ÖÇ03 | Yeryüzü kaynakları ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ04 | Küresel Sözleşmeler ve Atık Yönetiminin önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Çevre bozulmasının nedenleri ve sonuçları arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ06 | Çağın ekolojik gelişimlerini takip eder. |
ÖÇ07 | Ekosistemi anlama ve bu dengelerin korunması için harekete geçme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekolojik Döngüler ve Biyolojik Çeşitlilik | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyanın büyük ekosistemleri: Karasal ekosistemler, tatlı su ekosistemleri, denizel ekosistemler | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyoçeşitlilik kavramı ve Önemi, Ekotonlar, Önemli Doğa Alanı (ÖDA), Öneli Bitki Alanı (ÖBA) Kavramları, Milli Parklar | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Doğal dengenin bozulması ve Çevre sorunları: Hava kirliliği, Su kirliliği, Toprak kirliliği ve Doğaya etkileri | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Nüfus Artışı ve Çevre, İklim ve İklim Değişikliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Radyasyon kirliliği, Dijital kirlilik, Gıda güvenliği | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çevre hukuku, Enerji ve tarım politikaları, yerel mücadeleler | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal sorumluluk ve sosyal girişimcilik kavramı, Çevre ve ekoloji hareketleri | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Yeşil ekonomi ve yeşil düzen | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Bozulan ekosistem dengelerini hesaplama ve ekosisteme geri kazandırılması | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ekolojik ayak izi (Karbon-Su-Tarım arazisi-Orman-Yapılandırılmış alan-Balıkçılık sahası-Otlak ayak izi) | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dijital ayak izi | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ekolojik bilgiler ışığında ekolojik okuryazarlık hakkında beyin fırtınası | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Örnek olaylar ve çözüm önerileri geliştirme | Ders notlarını inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |