BLS406 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BLS406
Ad Tıbbi ve Aromatik Bitkiler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Hande OTU BORLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Hande OTU BORLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere Tıbbi ve Aromatik Bitkiler hakkında bilgi kazandırmak, analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste tıbbi ve aromatik bitkilerin tanımlanması, botanik özellikleri, yetiştiriciliği, analiz yöntemleri ve kullanım alanları işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, Prof. Dr. Hasan BAYDAR Nobel Yayıncılık

Notlar

Tohumlu Bitkilerde Sekonder Metabolitler, Ramazan MAMMADOV, Nobel Akademik Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi ve aromatik bitkileri tanır
ÖÇ02 Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretilmesi, ekolojik isteklerini anlatır.
ÖÇ03 Bitki sekonder metabolitlerini listeler.
ÖÇ04 Tıbbi ve aromatik bitkilerin analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını ifade eder.
ÖÇ05 Tıbbi ve aromatik bitkilerin ülkemiz ve dünyadaki durumunu bilip, korumayı öğrenir.
ÖÇ06 Parfüm bitkilerini ve kullanım alanlarını anlatır.
ÖÇ07 Baharat bitkilerini ve kullanım alanlarını listeler.
ÖÇ08 Boya bitkilerini ve kullanım alanlarını tarif eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tıbbi ve aromatik bitkilere giriş ve tarihçesi Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Tıbbi ve aromatik bitkilerin Biyoçeşitliliği ve Sınıflandırılması Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Bitki sekonder metabolitleri 1 Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Bitki sekonder metabolitleri 2 Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Analiz yöntemleri Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Damıtma ve ekstarksiyon yöntemleri Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Türkiye’de yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkiler Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim-yetiştirme teknikleri ve korunması Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Adaçayı, anason, atropa, ban otu ve biberiye bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
11 Çay, çörek otu, datura, defne ve ekinezya bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
12 Fesleğen, frenk kimyonu, haşhaş, kapari ve karabuğday bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
13 Kekik, kenevir, kimyon, kinoa ve kişniş bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
14 Kökboya, lavanta, nane, oğul otu ve papatya bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Rezene, safran, şeker otu, şerbetçi otu, yasemin ve tütün bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları Dersle ilgili sunulmuş notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 22 22
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2024 12:02