Genel Bilgi
Kod | BLS406 |
Ad | Tıbbi ve Aromatik Bitkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Hande OTU BORLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Tıbbi ve Aromatik Bitkiler hakkında bilgi kazandırmak, analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste tıbbi ve aromatik bitkilerin tanımlanması, botanik özellikleri, yetiştiriciliği, analiz yöntemleri ve kullanım alanları işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi, Prof. Dr. Hasan BAYDAR Nobel Yayıncılık
Notlar
Tohumlu Bitkilerde Sekonder Metabolitler, Ramazan MAMMADOV, Nobel Akademik Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve aromatik bitkileri tanır |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretilmesi, ekolojik isteklerini anlatır. |
ÖÇ03 | Bitki sekonder metabolitlerini listeler. |
ÖÇ04 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını ifade eder. |
ÖÇ05 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ülkemiz ve dünyadaki durumunu bilip, korumayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Parfüm bitkilerini ve kullanım alanlarını anlatır. |
ÖÇ07 | Baharat bitkilerini ve kullanım alanlarını listeler. |
ÖÇ08 | Boya bitkilerini ve kullanım alanlarını tarif eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilere giriş ve tarihçesi | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin Biyoçeşitliliği ve Sınıflandırılması | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Bitki sekonder metabolitleri 1 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Bitki sekonder metabolitleri 2 | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Analiz yöntemleri | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Damıtma ve ekstarksiyon yöntemleri | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Türkiye’de yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkiler | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim-yetiştirme teknikleri ve korunması | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Adaçayı, anason, atropa, ban otu ve biberiye bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
11 | Çay, çörek otu, datura, defne ve ekinezya bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | Fesleğen, frenk kimyonu, haşhaş, kapari ve karabuğday bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
13 | Kekik, kenevir, kimyon, kinoa ve kişniş bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
14 | Kökboya, lavanta, nane, oğul otu ve papatya bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Rezene, safran, şeker otu, şerbetçi otu, yasemin ve tütün bitkilerinin botanik özellikleri, yetiştiriciliği ve kullanım alanları | Dersle ilgili sunulmuş notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |