Genel Bilgi
Kod | BL470 |
Ad | Enfeksiyon Mikrobiyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Enfeksiyona neden olan mikroorganizmalar ve ürünlerinin kavranması ve olası risklere karşı alınması gereken tedbir ve tedavi yöntemlerini öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu derste, Enfeksiyon etkenleri, hastane enfeksiyonları ve bulaşma yolları, ateş ve nedeni bilinmeyen ateş işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Tıbbi Mikrobiyoloji, Prof.Dr.Osman Şadi YENEN
Notlar
Tıbbi Mikrobiyoloji, Prof.Dr.Osman Şadi YENEN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bakteriyel Enfeksiyonların Patogenezini açıklar |
ÖÇ02 | Bakteriyel virülans faktörlerini tanımlar |
ÖÇ03 | Normal flora üzerine etkili durumları listeler |
ÖÇ04 | İnfeksiyon hastalığı etkeni bakterileri, morfoloji ve kültür özelliklerini kıyaslar |
ÖÇ05 | Hücre içi ve/veya dışı enzimleri ve toksinlerini sınıflandırır |
ÖÇ06 | Patogenez ve hastalık tablosunu ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Epidemiyoloji ve korunmanın önemini belirtir |
ÖÇ08 | Proflaksi ve uygulamaları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bakteriyel Enfeksiyonların Patogenezi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bakteriyel virülans faktörleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Normal flora üzerine etkili durumlar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İnfeksiyon hastalığı etkeni bakteriler. Morfoloji ve kültür özellikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hücre içi ve/veya dışı enzimleri ve toksinleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Patogenez ve hastalık tablosu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Epidemiyoloji ve korunma | kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | general repetition | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mantarların genel özellikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Mantar hastalıklarının genel özellikleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mantar allerjileri ve mantar toksikozları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Birincil sistemik mikozlar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Fırsatçı sistemikmikozlar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | mikozlar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Deri mikozları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |