BL482 Çevresel Etki Değerlendirme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL482
Ad Çevresel Etki Değerlendirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere insan faaliyetlerin çevreye olası etkilerinin ortaya çıkmadan önce çevresel riskin belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınabilmesi için gerekli ilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste Bilim, Araştırma ve proje tanımları, Çevresel Etki Değerlendirmenin tarihsel gelişimi ve amaçlarını işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Karakaş, Pınar (1998) Çevresel Etki Değerlendirmesi Çalışmaları ve Karayollarının Çevresel Etkilerinin Peyzaj Mimarlığı Açısından İzmir-Urla-Çeşme Otoyolu Örneği Üzerinde İrdelenmesi

Notlar

Uslu, Orhan (1993) Çevresel Etki Değerlendirmesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevresel etki değerlendirme ile ilgili ön CED, nihai CED, Stratejik CED gibi temel tanımları açıklar
ÖÇ02 Çevresel etki değerlendirmenin ile ilgili hukuksal süreçlerin nelere olduğu, hangi tip ve büyüklükteki işletmelerin çevresel etki değerlendirme projesi hazırlamak zorunda olduğunu kavrar
ÖÇ03 Çevresel Etki değerlendirme kapsamında ekolojik risk analizi, planlanması ve yönetimi konusunda temel bilgilere kavrar
ÖÇ04 Herhangi bir alanda yapılması düşünülen CED süreci kapsamında gerekli olan temel bilgilerin nelere olduğu, bu bilgilere nasıl ulaşılacağı konusunda pratik bilgileri değerlendirir.
ÖÇ05 Çevresel Etki Değerlendirme kapsamında kullanılan farklı yöntemleri yönetir.
ÖÇ06 Daha önce hazırlanmış olan bir CED projesini analiz edebilme ve sonuçları nasıl sunulacağı konusunda uygulamalı olarak yapar
ÖÇ07 Sahip olduğu Biyoloji bilgisini değerlendirerek CED raporunun biyolojik çevreye etkisi hakkında karar verir.
ÖÇ08 Başarılı bir CED raporu nasıl yazılır, nelere dikkat edilir, ifade ve içerik olarak hangi özelliklere sahip olması gerektiğini gösterir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cevresel Etki Değerlendirme nedir Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çevresel etki değerlendirmenin tarihçesi, Dünyada ÇED ile ilgili gelişmeler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çevresel etki değerlendirmenin amacı ve içeriği Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Çevresel etki değerlendirmenin aşamaları Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 ÇED kullanım alanları Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 ÇED Yöntemleri, örtmeler yöntemi, Kontrol Listesi yöntemi, Basit kontrol listeleri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 ÇED ile ilgili örnek çalışmalar Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
8 Ara Sınav ders notları ve kaynak el kitabı ve gösterimler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-1 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
10 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-2aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
11 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-3 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-4 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-5 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-6 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay
15 Örnek çalışma sunumu (öğrenciler tarafından)-7 aşama Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.10.2024 11:41