Genel Bilgi
Kod | BMM123 |
Ad | Biyomedikal Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUTLU AVCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA GÜVEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyomedikal mühendisliğini tanıtarak, biyomedikal mühendisliğinin tıp, fizik, makine, elektronik, bilgisayar gibi bilimlerle ilişkisini anlamak.
Dersin İçeriği
Biyomedikal mühendisliğine giriş ve tarihçe, İnsan vücudunun yapısı: fizyoloji ve anatomi Biyoenstrümantasyon Biyoelektrik olaylar Biyomedikal sensörler Biyosinyaller Biyomalzeme Doku mühendisliği Medikal görüntüleme teknikleri Biyomedikal optik Biyomekanik Rehabilitasyon mühendisliği Biyorobotik
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Donald R. Peterson, Joseph D. Bronzino, "Biomedical Engineering Handbook", CRC Press, 4th Edition, 2015.
Notlar
Pascal Verdonck, Advances in Biomedical Engineering, Elsevier Science, 2008, ISBN: 0444530754,9780444530752.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyomedikal Mühendisliği ile ilgili değerlendirme yapabilir. |
ÖÇ02 | Biyolojik problemlere mühendislik açıdan çözüm üretmek amacıyla temel kavramları değerlendirebilir. |
ÖÇ03 | Biyomedikal Mühendisliğinin klinik çalışmalardaki etki alanını değerlendirebilir. |
ÖÇ04 | Tıpta Mühendislik çözümlerini bilir. |
ÖÇ05 | Biyomedikal Mühendisliği genel terminolojisini bilir. |
ÖÇ06 | Biyomedikal Mühendisliğinde etiğin önemini ifade edebilir. |
ÖÇ07 | Mühendisliğin tıp için çözüm geliştirme süreçlerini ifade eder. |
ÖÇ08 | Tıbbi cihaz geliştirme fazlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomedikal mühendisliğine giriş ve tarihçe | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | İnsan vücudunun yapısı: fizyoloji ve anatomi | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Biyoenstrümantasyon | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Biyoelektrik olaylar | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Biyomedikal sensörler | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Biyosinyaller | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Biyomalzeme | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku mühendisliği | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Medikal görüntüleme teknikleri | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Biyomedikal optik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Biyomekanik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Rehabilitasyon mühendisliği | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Biyorobotik | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Final sınavı | Ders kaynaklarından ilgili bölümü okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |