Genel Bilgi
Kod | BMM115 |
Ad | Mühendisler İçin Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, biyolojinin temel kavramlarını öğretmek ve ayrıca öğrencilerin biyoloji ve onun uygulama alanları hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Hücre ve Hücre İçi Organizasyonu, Proteinler, Nükleik Asitler, Karbohidratlar, Yağlar, Hücre Kimyası ve Biyosentez, Hücreler Arası İletişim ve Hücre Döngüsü, Hücre Bölünmesi, DNA ve Kromozomlar, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA transkripsiyonu, translasyonu, biyolojik yöntemler, hücre görüntüleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Akademisyen Kitabevi
Notlar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi Tüba yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kimyasını, hücrenin yapısı ve özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ02 | Makromoleküllerin yapı ve görevlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | DNA, gen ve kromozom kavramlarını ifade eder |
ÖÇ04 | Kanser ve bağışıklık sistemini tanımlayabilir. |
ÖÇ05 | Biyolojik çalışmalarda kullanılan temel yöntemleri yorumlar |
ÖÇ06 | Biyomedikal Mühendislği problemlerine bu derste öğrendiği bilgilerin ışığında daha hakim olur. |
ÖÇ07 | Biyolojik bilgiyi mühendislik uygulamalarında kullanma |
ÖÇ08 | Biyolojik bilgiyi mühendislik ve tıp alanındaki uygulamalarda kullanma |
ÖÇ09 | Hastalık tanı ve teşhisine yönelik bilgi edinme |
ÖÇ10 | Biyolojik bilgiyi mühendislik bakış açısı ile analiz etme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp ve tıp teknolojileri alanında karşılaşılan bilimsel problemlere; matematik, fen ve mühendislik bilimlerinin teknik yaklaşımlarını uygulayarak çözebilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim-teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin tıp, tıp teknolojileri ve sağlık alanındaki sorunlara katkılarını değerlendirebilme. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal mühendisliğiyle ilgili problemleri modelleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme ve tasarlayabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik bakış açısıyla tıp doktorunun bilimsel çalışmalarındaki problemlerini ve isteklerini anlayabilme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade etme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliğinde kalibrasyon ve kalite güvence sistemleri konularında bilinç sahibi olabilme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Deney yapma ve tasarlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımsız davranma, öncelikleri belirleme ve yaratıcılık becerisi. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Biyomedikal Mühendisliği alanında ulusal ve uluslararası çağdaş sorunların farkında olma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası takım çalışması yapabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojiye giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Biyomoleküller (kimyasal bağlar, aminoasit, peptit bağları ve proteinler) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Karbonhidratlar, yağlar ve fosfolipitler, nükleotidler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Hücre zarı yapısı ve bileşenleri, Hücre zarında taşınma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Hücre organelleri yapı ve fonksiyonları, Hücre iskeleti, Hücre iletişimi ve sinyali | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Genetik Materyal (DNA;RNA ) yapısı ve sentezi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Protein sentezi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre Döngüsü (Mayoz ve Mitoz Bölünme) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Mutasyon türleri ve oluşum mekanizması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Kanser ve kanser çeşitleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Özelleşmiş hücreler 1 (Kan ve kemik hücresi) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Özelleşmiş hücreler 2 ( Sinir ve kas hücresi) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Hücrenin görüntülenmesi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Mikroskop çeşitleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |