Genel Bilgi
Kod | BMM115 |
Ad | Mühendisler İçin Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. DİLEK SÖNMEZER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını, biyolojinin temel kavramlarını öğretmek ve ayrıca öğrencilerin biyoloji ve onun uygulama alanları hakkında genel bir bakış açısına sahip olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Hücre ve Hücre İçi Organizasyonu, Proteinler, Nükleik Asitler, Karbohidratlar, Yağlar, Hücre Kimyası ve Biyosentez, Hücreler Arası İletişim ve Hücre Döngüsü, Hücre Bölünmesi, DNA ve Kromozomlar, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA transkripsiyonu, translasyonu, biyolojik yöntemler, hücre görüntüleme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tıbbi Biyoloji ve Genetik, Akademisyen Kitabevi
Notlar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi Tüba yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre kimyasını, hücrenin yapısı ve özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ02 | Makromoleküllerin yapı ve görevlerini tanımlar. |
ÖÇ03 | DNA, gen ve kromozom kavramlarını ifade eder |
ÖÇ04 | Kanser ve bağışıklık sistemini tanımlayabilir. |
ÖÇ05 | Biyolojik çalışmalarda kullanılan temel yöntemleri yorumlar |
ÖÇ06 | Biyomedikal Mühendislği problemlerine bu derste öğrendiği bilgilerin ışığında daha hakim olur. |
ÖÇ07 | Biyolojik bilgiyi mühendislik uygulamalarında kullanma |
ÖÇ08 | Biyolojik bilgiyi mühendislik ve tıp alanındaki uygulamalarda kullanma |
ÖÇ09 | Hastalık tanı ve teşhisine yönelik bilgi edinme |
ÖÇ10 | Biyolojik bilgiyi mühendislik bakış açısı ile analiz etme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojiye giriş | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Biyomoleküller (kimyasal bağlar, aminoasit, peptit bağları ve proteinler) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Karbonhidratlar, yağlar ve fosfolipitler, nükleotidler | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Hücre zarı yapısı ve bileşenleri, Hücre zarında taşınma | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Hücre organelleri yapı ve fonksiyonları, Hücre iskeleti, Hücre iletişimi ve sinyali | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Genetik Materyal (DNA;RNA ) yapısı ve sentezi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Protein sentezi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | İlgili konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre Döngüsü (Mayoz ve Mitoz Bölünme) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Mutasyon türleri ve oluşum mekanizması | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Kanser ve kanser çeşitleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Özelleşmiş hücreler 1 (Kan ve kemik hücresi) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Özelleşmiş hücreler 2 ( Sinir ve kas hücresi) | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Hücrenin görüntülenmesi | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Mikroskop çeşitleri | İlgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |