Genel Bilgi
Kod | BMM117 |
Ad | Mühendisler İçin Fizik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞE POLATÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. İSA DUMANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel fizik kavram ve prensiplerini öğrenciye ayrıntılı bir biçimde vermek. Temel ve kavramların, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte anlaşılırlığını sağlamak.
Dersin İçeriği
Ölçme.Vektörler, bir boyuttta hareket, iki boyutta hareket, hareket kanunları, dairesel hareket ve Newton yasalarının diğer uygulamaları, İş ve enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, lineer momentum ve çarpışma, sabit bir eksen etrafında dönen katı cisimler,dönme hareketi, açısal momentum ve moment
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fen Bilimcileri ve Mühendisler için Fizik, D.C. Giancoli, çeviri editörü: Prof.Dr. Gülsen Önengüt- Akademi yayınları-2009
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik-1 Serway-Beichner, çeviri editörü: Prof.Dr. Kemal Çolakoğlu , Palme yayıncılık-2002
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri bilir |
ÖÇ02 | Fizik Alanında edindiği bilgileri temel bilim ve mühendislikteki diğer alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
ÖÇ03 | Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
ÖÇ04 | Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ05 | Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanır |
ÖÇ06 | Fizikte problem çözme teknikleri konsunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Vektör hesabını kullanır |
ÖÇ08 | Birim sistemlerini ve ölçme tekniklerini kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ölçme ve birimler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bir boyutta hareket Kinematiği | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Vektörler | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İki boyutta hareket | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İki boyutta hareket (devam), Hareket yasaları | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hareket yasalarının uygulamaları | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hareket yasalarının uygulamaları Dairesel hareket ve hareket yasalarının başka uygulamaları | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dairesel hareket ve hareket yasalarının başka uygulamaları (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | İş, Enerji ve enerji transferi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Enerji ve enerji transferi (devam), Potansiyel enerji, enerjinin korunumu | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Potansiyel enerji, enerjinin korunumu (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Doğrusal Momentum ve çarpışmalar | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Doğrusal Momentum ve çarpışmalar (devam) | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Katı bir cismin sabit eksen etrafında dönmesi | Kitapta ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |