KDH730 Yüksek Lisans Tezi (Z)

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KDH730
Ad Yüksek Lisans Tezi (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EVŞEN NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EVŞEN NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.

Dersin İçeriği

Öğrencinin uzmanlık alanına özel orjinal bir konuda bilimsel yöntemle araştırma yaparak rapor haline getirmesi beklenir.

Dersin Ön Koşulu

İlgili öğrencinin 60 AKTS yüksek lisans dersi almış olması gerekmektedir.

Kaynaklar

İlgili dersin ulusal ve uluslararası makaleleri

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği bilgileri değerlendirir, geliştirebilir ve kullanabilir.
ÖÇ02 İhtiyacı olan bilimsel bilgiye ulaşabilir.
ÖÇ03 Bilimsel ve etik değerleri gözetebilir.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir ve sonuçları değerlendirebilir.
ÖÇ05 Araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 tez konusunun belirlenmesi-I literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 tez konusunun belirlenmesi-II Litetatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 tez konusunun belirlenmesi-III literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 verilerin toplanması-I anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 verilerin toplanması-II anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım
6 verilerin toplanması-III anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 verilerin toplanması-IV anket hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar yüksek lisans tez sunuma yönelik çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 verilerin analizi-I veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 verilerin analizi-II veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 tezin yazımı-I Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 tezin yazımı-II Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 tezin yazımı-III Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 tezin yazımı-IV Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 tezin yazımı-V Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tezin tamamen yazılıp sunulması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tezin tamamen yazılıp sunulması Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 25 350
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 238
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 632
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,28
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:15