KDH503 Kültürlerarası Kadın Sağlığı Sorunları

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KDH503
Ad Kültürlerarası Kadın Sağlığı Sorunları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Seda KARAÇAY YIKAR


Dersin Amacı / Hedefi

Kültürlerarası kadın sağlığı sorunlarını anlayabilmeyi ve bu alanda çalışan hemşirelerin sorumluluklarını öğrenmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Kültürlerarası fiziksel, psikolojik ve sosyal kadın sağlık sorunlarının tanımlanması ve çözüm önerilerinin tartışılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Taşkın,L.:Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş 4.basım,Sistem Ofset Matbaacılık Ankara,2006 ISBN 975-94661-0-4 Nazik E. (2022). Doğum, Kadın Sağlığı ve Hemşireliği (s.433- 50) Ankara :Akdemisyen Kitabevi Seviğ Ü, Tanrıverdi G. (2011). Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp Kitabevi. ss:109-116. Hotun Şahin N, Onat Bayram G, Avcı D (2009). Kültürlere duyarlı yaklaşım: transkültürel hemşirelik. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 6(1): 2-7.

Notlar

Google scholar, Pubmed, Cochrane Library, Çukurova Üniversitesi kütüphanesi veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültürlerarası öncelikli kadın sağlığı sorunlarını açıklayabilir.
ÖÇ02 Kadın sağlığı kavramlarını ve sorunlarını dünya ve ülke düzeyinde tartışabilir
ÖÇ03 Kültürlerarası kadın sağlığı sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilir.
ÖÇ04 Hemşirelik modellerini kültürlere göre kadınlara uygulayabilir.
ÖÇ05 Kadının statüsünü dünya ve ülke düzeyinde tartışabilir
ÖÇ06 Kadın sorunlarını dinlere göre tartışabilir.
ÖÇ07 Dersin içeriğine yönelik literatür hakimiyeti geliştirir.
ÖÇ08 Kültürlerarası kadın sorunlarına ilişkin çalışmalar planlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürlerarası kadın sağlığı hemşireliğin tanımı, amacı, önemi ve tarihsel gelişimi konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dünya kültürleri ve kadın sağlığı uygulamaları I konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Dünya kültürleri ve kadın sağlığı uygulamaları II konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dünya dinleri ve kadın sağlığı uygulamaları konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türkiye’de Farklı Kültürler ve Kadın Sağlığı Yaklaşımları I konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkiye’de Farklı Kültürler ve Kadın Sağlığı Yaklaşımları II konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültürlerarası hemşirelik modelleri ile kadın sağlığı konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar konulara ilişkin ödev/proje sunulması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kültürlerarası bakış açısı ile kadın sünneti ve sağlığa etkileri konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültürlerarası bakış açısı ile erkek sünneti ve kadın sağlığına etkileri II konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kültürlerarası bakış açısı ile kadının toplumsal statüsü konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tarihsel süreç içerisinde Türkiye’ deki kültürel çeşitlilikte kadının statüsü konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma II konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Derse ilişkin literatür taraması yapılması ve makale okuma III konu ile ilgili literatürün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 4 5 20
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 01:31