Genel Bilgi
Kod | KDH532 |
Ad | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu derste öğrenciye kadın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve geliştirilmesi için kadına özgü fiziksel, psikososyal sorunlara yönelik bilgi ve becerilerin yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
-Kadın sağlığına özgü temel kavramların ayrıntılı olarak ele alınması, yaşam dönemlerini kapsayan kadın sağlığına ilişkin sorunları tanıma, çözümüne yönelik bilgi ve becerilerin güncel kanıtlar eşliğinde kazandırılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
-Yok
Kaynaklar
--Nazik E. Doğum Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2022 Taşkın L. Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. 13. Baskı.Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016.
Notlar
https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaşam dönemlerine göre kadın sağlığını ilgilendiren temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Kadının yaşam evrelerine göre karşılaşabileceği üreme sağlığı ve cinsel sağlık sorunlarını özetler. |
ÖÇ03 | Kadının üreme sağlığı/cinsel sağlık sorunlarında hemşirelik bakımına yönelik beceri geliştirir. |
ÖÇ04 | Kadın sağlığı ve hastalıkları alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ05 | Yaşam dönemlerine göre ülkemizdeki kadın sağlığı sorunlarını ve çözüm yollarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Ekip çalışmasını sürdürür. |
ÖÇ07 | Hemşirelik uygulamalarında etik ilkeleri savunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adölesan dönemin özellikleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Adölesan dönemde üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Cinsel olgunluk döneminin özellikleri ve üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Üreme sistemi enfeksiyonları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Üreme siklusu anomalileri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Pelvik ağrı ve hemşirelik bakımı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Üreme organlarının yapısal ve fonksiyonel bozuklukları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Klimakterik dönemin özellikleri, üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bening jinekolojik değişimler I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bening jinekolojik değişimler II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımı (Servik ve endometriyum kanseri) | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Jinekolojik kanserler ve hemşirelik bakımı (Over, vulva, vajina ve fallop tüpü kanserleri) | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yaşlılık döneminin özellikleri, üreme ve cinsel sağlık sorunları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |