Genel Bilgi
Kod | KDH531 |
Ad | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. EBRU GÖZÜYEŞİL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye kadın sağlığının korunması, yükseltilmesi ve geliştirilmesi için kadına özgü fiziksel, psikososyal sorunlara yönelik bilgi ve becerilerin yeni gelişmelerin ışığı altında kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
-Kadın sağlığına özgü temel kavramların ayrıntılı olarak ele alınması, yaşam dönemlerini kapsayan kadın sağlığına ilişkin sorunları tanıma, çözümüne yönelik bilgi ve becerilerin güncel kanıtlar eşliğinde kazandırılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Nazik E. Doğum Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, 2022 Taşkın L. Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. 13. Baskı.Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi, 2016.
Notlar
-https://library.cu.edu.tr/
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kadın sağlığını etkileyen faktörleri tartışır. |
ÖÇ02 | Ülkemizde kadın sağlığı sorunlarına duyarlılık kazanmada ve sorunların çözümünde kadın sağlığı ve hastalıkları hemşiresinin rol ve işlevlerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Yaşam boyu kadın sağlığının geliştirilmesinde ve korunmasında kadın sağlığı ve hastalıkları hemşiresinin rollerini uygular. |
ÖÇ04 | Kadın sağlığına yönelik erken tanı ve tarama programlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Kadın sağlığına yönelik olumsuz sağlık alışkanlıklarının kadın sağlığına etkilerini özetler. |
ÖÇ06 | Kadın sağlığına yönelik olumsuz sağlık alışkanlıklarının kadın sağlığına etkilerini konusunda sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğindeki yeni yaklaşımları kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları doğum ve kadın hastalıkları hemşireliği uygulamalarına yansıtır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kadın sağlığı hizmetlerinin tarihçesi | Okuma, araştırma, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Kadın sağlığına yönelik ulusal ve uluslararası kuruluşlar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kadın sağlığını etkileyen faktörler (doğurganlıkla ilgili faktörler) | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Kadın sağlığını etkileyen faktörler (eğitim, savaş, göç, yoksulluk, çalışma hayatı, küreselleşme, vb) | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Üreme sağlığı hizmetleri ve bu hizmetlerde hemşirenin rolü | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cinsel sağlık ve cinsel sağlık eğitimi | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Kadınlara yönelik yasalar ve uluslar arası toplantılar ve konferanslar | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Toplumsal cinsiyet ve kadın sağlığına yansımaları | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Kadının statüsü ve kadın sağlığına yansımaları | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Şiddet ve kadınlar | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Kültürün kadın sağlığına yansımaları | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
13 | Kadın sağlığına yönelik erken tanı ve tarama programları | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kadın sağlığına yönelik ülkemizde sağlık göstergeleri | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Olumsuz sağlık alışkanlıklarının kadın sağlığına etkileri | Okuma, araştırma, rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |