Genel Bilgi
Kod | BMM216 |
Ad | Elektromanyetik Dalga Teorisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | MUHARREM KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Elektromanyetik dalganın doğasının ve etkileşimlerinin kavranması
Dersin İçeriği
İlerleyen dalgalar, iletim hatları, Smith abağı, empedans uyumlandırma, zamanda harmonik alanlar, dalga denklemi, kayıpsız ortamda düzlem dalgalar, dalga kutuplanması, kayıplı ortamda düzlem dalgalar, elektromanyetik güç akışı, dalga yansıması ve geçişi, dalga kılavuzları, boşluk rezonatörleri.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Uygulamalı Elektromanyetiğin Temelleri, Fawwaz T. Ulaby, Nobel Yayınları, 2021.
Notlar
Mühendislik Elektromanyetiği, David K. Cheng, Palme Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Smith abağı kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Smith abağı ile eleman uyumlandırma becerisi kazanmak, düzlem dalga yayılmasını, kutuplanmasını kavramak. |
ÖÇ03 | Dalga yansımasını ve iletimini öğrenir. |
ÖÇ04 | Düzlem dalga yayılmasını öğrenir. |
ÖÇ05 | Elektromanyetik dalga yayılımını matematiksel ifade edebilir. |
ÖÇ06 | Nüfuz derinliğini, yayılma modlarını, duran dalga oranını ve empedans uyumlandırmayı detaylıca bilir. |
ÖÇ07 | iletim hatları modellerini ve dalga kılavuzlarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve biyomedikal mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyomedikal Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Biyomedikal Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Biyomedikal Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Biyomedikal Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Biyomedikal Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Biyomedikal Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Biyomedikal Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji ve fizyoloji konularını anlayabilme. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Canlı sistemler üzerinde ölçüm yapabilme ve bu ölçümlerden toplanacak verileri yorumlama becerisi. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlı ve cansız malzemeler ve sistemler arasındaki etkileşime ilişkin problemleri çözme becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gezen dalgalar ve fazör tekrarı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletim hatları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Duran dalga ve oranı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Smith abağı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Empedans uyumlandırma | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Zamanla değişen alanlar için Maxwell denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Elektromanyetik sınır koşulları | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zamanda harmonik elektromanyetik alanlar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dalga denklemleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dalga kutuplanması | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kayıpsız ve kayıplı ortamlarda düzlem dalga yayılımı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Elektromanyetik güç akışı | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dalga yansıması ve iletimi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Problem saati | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |