Genel Bilgi
Kod | HEM523 |
Ad | Fizyopatoloji I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | KÜBRA AKILLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
KÜBRA AKILLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; temel fizyopatolojik konu ve kavramların öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunun hücre-doku düzeyinde fizyolojik işlevleri, kan ve şekilli elemanların patofizyolojik mekanizmaları açıklanır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpeap)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel hücre fizyolojisini açıklar |
ÖÇ02 | Hücrelerin birbirleri ile etkileşimini tanımlar |
ÖÇ03 | Organ sistemlerinin fizyolojik çalışma prensiplerini açıklar |
ÖÇ04 | Hücre düzeyindeki fizyopatolojik süreçleri tanımlar |
ÖÇ05 | Kan ve şekilli elemanların fizyolojik işlevlerini açıklar |
ÖÇ06 | Kan ve şekilli elemanları ilgilendiren fizyopatolojik süreçleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre fizyolojisine giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Hücrelerarası etkileşim | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Moleküllerin hücre zarı üzerinden geçişi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Membran potansiyelleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Kas dokusu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | İskelet kası fizyolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Düz kas fizyolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Kas fizyopatolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kan fizyolojisi giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Eritrositler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lökositler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Trombositler ve plazma proteinleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Vücudun savunma sistemleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Kan fizyopatolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |