Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| HEMŞİRELİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | HEM523 | 
| Ad | Fizyopatoloji I | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 5 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KÜBRA AKILLIOĞLU | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Prof. Dr. KÜBRA AKILLIOĞLU
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; temel fizyopatolojik konu ve kavramların öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunun hücre-doku düzeyinde fizyolojik işlevleri, kan ve şekilli elemanların patofizyolojik mekanizmaları açıklanır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Guyton-Hall Tıbbi Fizyoloji
Notlar
Medikal Fizyoloji (Boron-Boulpeap)
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel hücre fizyolojisini açıklar | 
| ÖÇ02 | Hücrelerin birbirleri ile etkileşimini tanımlar | 
| ÖÇ03 | Organ sistemlerinin fizyolojik çalışma prensiplerini açıklar | 
| ÖÇ04 | Hücre düzeyindeki fizyopatolojik süreçleri tanımlar | 
| ÖÇ05 | Kan ve şekilli elemanların fizyolojik işlevlerini açıklar | 
| ÖÇ06 | Kan ve şekilli elemanları ilgilendiren fizyopatolojik süreçleri açıklar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 2 | 
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hücre fizyolojisine giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 2 | Hücrelerarası etkileşim | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 3 | Moleküllerin hücre zarı üzerinden geçişi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 4 | Membran potansiyelleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 5 | Kas dokusu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 6 | İskelet kası fizyolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 7 | Düz kas fizyolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav | |
| 9 | Kas fizyopatolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Kan fizyolojisi giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 11 | Eritrositler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | Lökositler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 13 | Trombositler ve plazma proteinleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 14 | Vücudun savunma sistemleri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 15 | Kan fizyopatolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||