Genel Bilgi
Kod | SHS162 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı
Dersin İçeriği
Temel bilgisayar bilgileri, Windows işletim sistemi, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, Internet kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dersin web sitesinde yer alan kaynaklar.
Notlar
Derste verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyabilme. |
ÖÇ02 | Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. |
ÖÇ03 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelebilme. |
ÖÇ04 | Bir kelime işlemci yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ05 | Bir elektronik hesaplama tablosu yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ06 | Bir sunu hazırlama yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilme. |
ÖÇ07 | Etkin ve güvenli internet kullanımı konusunda bilinçlenebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yerine, hastaya/ kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini tanımlar, hastayı/ kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri yaşam desteği basamaklarını listeler | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönemin genel değerlendirilmesi. | Ders notlarının okunmasıve uygulamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |