Genel Bilgi
Kod | ALMS303 |
Ad | İleri Almanca Dil bilgisi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HALİME BALCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İleri düzey dil bilgisi konularını öğretme
Dersin İçeriği
İleri düzey Almanca dil bilgisi konularını öğrenerek daha iyi bir Almanca bilgisine sahip olur
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hall, K. ve Scheiner, B. (2014). Übungsgrammatik für die Oberstufe: Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag.
Notlar
Friedrich Clamer / Erhard G. Heilmann / Helmut Röller Übungsgrammatik für die Mittelstufe Erweiterte Fassung (Zweite, korrigierte Auflage) Verlag Liebaug Dartmann Meckenheim
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzey dil bilgisi kurallarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Dil bilgisi kurallarını doğru kullanır. |
ÖÇ03 | Zorlandığı dil bilgisi konularındaki bilgisini artırır. |
ÖÇ04 | İleri düzey metinleri daha kolay anlar. |
ÖÇ05 | Yabancı dil seviyesini geliştirir. |
ÖÇ06 | Daha akıcı yazar ve okur. |
ÖÇ07 | Almanca metinleri daha akıcı okur ve anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Substantivdeklination | Ders hakkında önceden genel bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
2 | Schwache, starke und gemischte Deklination | Konuyu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Modalverben und deren Gebrauch | Tarz fiilleri çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Objektiver Gebrauch der Modalverben | Çeşitli kaynaklardan tarz fiillerin kullanımını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
5 | Umschreibungen der objektiv gebrauchten Modalverben | Konuya ilişkin ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Subjektiver Gebrauch der Modalverben (müssen, dürfen, können, mögen) | Çeşitli kaynaklardan tarz fiillerin öznel kullanımını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Subjektiver Gebrauch der Modalverben 2 (sollen, wollen) | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Attribute ( Links- und Rechtsattribute) | Attribut konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Adjektiv- und Genitivattribut | Konuya ilişkin alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Adverbial- und Praepositionalattribut | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Relativsaetze als Attribut | Konuya ilişkin ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Partizipialattribut (Partizip I) | Ortaç konusunu çeşitli kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Partizipialattribut (Partizip II) | Ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Umformung von Partizipialkonstruktionen | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |