UIN101 İngilizce I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN101
Ad İngilizce I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders "to be fiili, meslekler, iyelik sıfatları, 5N1K sorularıyla kişisel bilgiler hakkında konuşma, gösterme sıfatları, rakamlar, renkler, kişisel eşyalar, geniş zaman kipiyle sevdiklerimiz ve sevmediklerimiz, geniş zaman kipiyle boş zaman aktivitelerimiz, ve yeteneklerimiz" konularını el almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı (Smart Choice Starter Fourth Edition- Oxford University Press)

Notlar

Smart Choice Çalışma kitabı, youtube videoları, eğitici websiteler, kitabın online platformu (smartchoice4e.oxfordonlinepratice.com)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 “To be” fiiliyle kendini ve mesleğini tanıtır
ÖÇ02 İyelik sıfatlarını kullanarak 5N1K soruları eşliğinde kişisel bilgiler ve rutinler hakkında konuşur
ÖÇ03 Gösterme sıfatları, renkler ve rakamları kullanarak kendinin ve başkalarının kişisel eşyalarını tanımlar.
ÖÇ04 Geniş zaman kipinde 5N1K soruları eşliğinde sevdiği, sevmediği aktiviteler ve müzik çeşitleri hakkında konuşur.
ÖÇ05 Geniş zaman kipinde boş zaman aktiviteleri hakkında konuşur.
ÖÇ06 Geniş zaman kipi kullanarak teklifte bulunur
ÖÇ07 Can/can’t yapılarını kullanarak becerileri hakkında konuşur
ÖÇ08 Günlük dilde sıklıkla karşılaşılan ifadeleri diyalog içerisinde kullanarak hedef dilde işbirlikçi iletişim kurar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 To Be fiili-kendini tanıtma İlgili Kaynakları İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 İyelik sıfatları- 5N1K soruları Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Soru cümleleri-kişisel detaylarla ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Anlatım
5 Gösterme sıfatları-renkler-kişisel eşyalar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 5N1K soruları-kişisel detaylarla ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
7 Rakamlar-insanları ve sahip olduklarını tanımlama-tekrar Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız şeyler-geniş zaman Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
10 Müzik türleri-sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcükler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Teklifte bulunma-geniş zaman Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri
12 Boş zaman aktiviteleri-günler Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap
13 Can/can’t yapısı-Yapabileceğimiz/yapamayacağımız şeylerle ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
14 Yeteneklerimizle ilgili konuşma Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Tekrar Alanla ilgili mesleki terminolojiye dair ön araştırma yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem Sonu Sınavı Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 05:18