SHS115 Psikoloji ve Davranış Bilimleri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS115
Ad Psikoloji ve Davranış Bilimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ŞENAY DAĞILGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, insan ve davranışlarını ele alır. Bütüncül sağlık bakımı açısından sağlık hizmeti alan bireyler ve davranışlarını, ve gerek toplumda gerekse çalışma ortamında diğer bireyleri tanıma ve anlayabilmeyi sağlayarak verimli çalışmasını olanaklı kılan bilgileri kazanmayı hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler, Davranışın Diğer Psikodinamik Temelleri, Fizyolojik Psikoloji, Benliğin Savunma Mekanizmaları, Psikoseksüel Kişilik Gelişimi, Psikososyal Kişilik Gelişimi, Kişilik ve Benlik, Kendini Tanıma, Algılama, Duygulanım Sürecinde Değişiklik

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğr. Gör. Şenay Dağılgan ders notları. FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ -Davranışın Nörolojik Temelleri- / Foundations of Behavioral Neuroscience.Neil R. 8. basım Carlson Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller/Psikoloji Beyin Nasıl Çalışır? Ödtü Yayınevi 2018 Editör: Prof. Peter Abrahams Berak Ç. Yeğen. Yüksekokullar için Fizyoloji. Yüce Yayım Vander. 2010 İnsan Fizyolojisi. Güven Bilimsel. Guyton ve Hall. 2017 Tıbbi Fizyoloji. Elsevier Güneş Tıp Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Davranışı ve güdüyü açıklar, davranışın temel kaynakları olan ihtiyaçları ve güdüleri listeler
ÖÇ02 İd, ego, süperego, bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı kavramlarını ve işlevlerini açıklar
ÖÇ03 Davranışı etkileyen savunma mekanizmalarını listeler
ÖÇ04 Psikolojinin nörolojik temellerini ve fizyolojisini açıklar
ÖÇ05 Psikoseksüel ve Psikososyal Kişilik Gelişimi kuramlarını ve bu kuramlara göre kişilik gelişimi aşamalarındaki değişiklikler ve etkilerini açıklar
ÖÇ06 Kişilik, karakter, benlik kavramlarını ayırt eder
ÖÇ07 Kendini Tanıma becerisi gösterir
ÖÇ08 Algı ve algıda yanılmaları açıklar
ÖÇ09 Duygulanım sürecini ve duyguyu etkileyen işlevsel olmayan düşüncelerin nasıl değiştirileceğini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evreleri ile ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri açıklar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak teslim alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar, sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra teknolojik gelişmeleri takip ederek öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler,İd, ego, superego, Okuİlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Psikolojinin Nörolojik Temelleri İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Fizyolojik Psikoloji I Sinir sistemi İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Fizyolojik Psikoloji II Nörotransmitterler, iletim İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Benliğin Savunma Mekanizmaları İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Psikoseksüel Kişilik Gelişimi Okuİlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav İlgili konularının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikososyal Kişilik Gelişimi İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kişilik ve Benlik İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kendini Tanıma II İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Algılama I İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım
13 Algılama II İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Duygulanım Sürecinde Değişiklik İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Genel Değerlendirme İlgili konuyu kaynak kitaplardan ve internet sitelerinden okumakma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konularının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili konularının tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 03:03