Genel Bilgi
Kod | SHS133 |
Ad | Hastalık Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hastalıkların genel özellikleri ve insanlarda görülen önemli hastalıklar ile ilgili bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği
Sağlık nedir, Sağlık çalışanları ve enfeksiyonlar, hastanede bulaşıcı hastalıkların izolasyonu, bakteriler ve virüsler, önemli bulaşıcı hastalıklar, parazit hastalıkları, özel önem taşıyan hastalıklar ve kanserler, sağlıklı beslenme, hasta hakları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Sağlık ve hastalığı tanımlar. |
ÖÇ02 | 2. İnfeksiyonların sağlık çalışanları için önemini açıklar ve bulaşıcı hastalıklardan korunma yöntemlerini ayırt eder. |
ÖÇ03 | 3. Hastalıklarla ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ04 | 4. Sık rastlanılan infeksiyonları ayırt eder. |
ÖÇ05 | 5. Diğer önemli hastalıkları ayırt eder. |
ÖÇ06 | 6. Sağlıklı beslenmenin önemini açıklar. |
ÖÇ07 | 7. Hasta haklarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlık ve hastalığın tanımı | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık çalışanları ve infeksiyonlar, Bulaşıcı hastalıklardan korunma | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hastalık ve patolojik olgularla ilgili bazı kavramlar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hastalık ve patolojik olgularla ilgili bazı kavramlar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bulaşıcı hastalıklar ile ilgili kavramlar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bulaşıcı hastalıklar ile ilgili kavramlar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bakteri ve virusların genel özellikleri | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Klasik sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Önemli bulaşıcı hastalıklar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Önemli bulaşıcı hastalıklar 2 | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Parazit hastalıkları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özel önem taşıyan infeksiyon dışı hastalıklar | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kanserler | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sağlıklı beslenme | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yatan hastaların hakları | Sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |