Genel Bilgi
Kod | PFZ209 |
Ad | Kamu Maliyesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere devletin ekonomideki rolü,piyasa ekonomisi-kamu ekonomisi,kamu harcamaları ile ilgili bilgivermektir
Dersin İçeriği
Kamu Maliyesinin işlevleri ve süreç içerisinde ekonomi üzerindeki rolü değerlendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kamu Maliyesi, Hakan Ay, Dokuz Eylül Üniversitesi Basımı, 2022
Notlar
Ulusal ve uluslararası güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | KamuMaliyesialanındaki temel terminolojiyi tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Mali ve ekonomik konularda temel bilgileri analiz eder. |
ÖÇ03 | Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu ekonomisinin yapısını ve işleyiş süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kamu harcamalarını ve kamu gelirlerini çeşitlerini açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Kamu harcamalarının ve kamu gelirlerinin ekonomik ve sosyal etkilerini açıklar ve değerlendirir. |
ÖÇ06 | Vergi tekniğini, vergi sorunlarını, vergilerin ekonomik etkilerini ve vergi türlerini açıklayabilir, karşılaştırır ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maliyenin Tanımı,Maliye ile İlgiliYaklaşımlar ve KamuMaliyesinin Bilim Dalları ile İlişkisi | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Devetin Ekonomideki Rolü ve Kamu EkonomikFaaliyetleri ile İlgili Düşünceler | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kamu Ekonomisive ÖzelEkonomiTanımı,Ayırımı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Devetin Ekonomideki Rolü ve Kamu EkonomikFaaliyetleri ile İlgili Düşünceler 2 | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kamu Harcamalarının Tanımı,Özellikleri, Artış Nedenlerive Sınırları | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kamu Harcamalarının Sınıflandırılmasıve Türkiye'de Kamu Harcamaları | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kamu Harcamalarının Etkileri,Çarpan ve Hızlandıran | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Vize Sınavı | sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu GelirleriTanımı,Özellikleri,Çeşitlerive Ayırımı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | VergiTarihselve Teorik Gelişimi | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Vergileme ile İlgiliTemel Kavramlar | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Vergi Sistemleri | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Vergiyükü | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Verginin yansıması | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Vergilemeye İlişkin BazıSorunlar:Vergiden kaçınma,vergikaçakçılığı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Uluslararası Vergilemeye bakış | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |