Genel Bilgi
Kod | IKS301 |
Ad | İktisatta Matematiksel Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Matematiksel tekniklerin iktisat biliminde kullanımını rahatça yapabilecek bireyler yetiştirmek.
Dersin İçeriği
Matris cebiri, statik ve dinamik optimizasyon, karşılaştırmalı durağanlık analizi ve dinamik analizin (diferansiyel denklemler ve fark denklemleri) iktisat biliminin alt konularına mikro ve makro düzeyde uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Temel matematik, mikro iktisat ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri (Alpha Chiang, Gazi Kitabevi, 2015)
Notlar
Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri (Alpha Chiang, Gazi Kitabevi, 2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat biliminde matematiksel analizin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | İktisat biliminde model oluşturur ve modeli analiz eder. |
ÖÇ03 | Matematiksel analizin sonuçlarına bağlı olarak iktisat politikaları oluşturur. |
ÖÇ04 | Ekonomik modellerin nasıl kurulacağını kavrar. |
ÖÇ05 | İktisadi değişimlerin nedenlerini matematiksel olarak açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Doğrusal Modeller ve Matris Cebiri (Devam) | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Karşılaştırmalı Durağanlık Analizleri-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Statik ve Dinamik Optimizasyon | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Statik ve Dinamik Optimizasyon-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Statik ve Dinamik Optimizasyon-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Statik ve Dinamik Optimizasyon-4 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
12 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | İkinci Dereceden Diferansiyel Denklemler | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | İkinci Dereceden Diferansiyel Denklemler-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |