Genel Bilgi
Kod | PFZ304 |
Ad | Kamu Bütçesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı Türkiyedeki bütçeleme sürecini derinlemesine analiz etmek, Avrupa Birliği Bütçe sürecini öğrenmek ve bütçe ile ilgili güncel konuları değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği Türk Bütçe Sürecinin irdelenerek, bütçe politikalarının analiz edilmesini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Devlet bütçesi, Prof. Dr. Kamil Tüğen, Dokuz Eylül Üniversitesi Basımevi, 2022.
Notlar
Ulusal ve uluslararası güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bütçe süreci ile ilgili güncel uygulamaları analiz eder. |
ÖÇ02 | Bütçenin Türkiye ekonomisi üzerindeki etkisini değerlendirir ve anlatır. |
ÖÇ03 | Bütçe konusunda ulular arası uygulamaları inceleyerek konu ile ilgili bilgi verir. |
ÖÇ04 | Ülkemizde değişen bütçe anlayışını değerlendirerek anlatır. |
ÖÇ05 | 5018 sayılı KMYKK ile ilgili analiz yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program Bütçe Sisteminin Teorik temelleri ve Uygulaması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | PEBS ve Analitik Bütçe Sınıflandırmasına Giriş | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Performans Esaslı Bütçe Sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Performans Esaslı Bütçe Sistemi 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Analitik Bütçe Sınıflandırması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Analitik Bütçe Sınıflandırması 2 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Analitik Bütçe Sınıflandırması 3 | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bütçenin Hazırlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gelir Bütçesinin Hazırlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bütçe kanun tasarısına Ekli bağlı cetveller | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bütçenin uygulanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kamu İhale sistemi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hazine işlemleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bütçenin denetimi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |