Genel Bilgi
Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
İKTİSAT PR. | |
Kod | ISLS405 |
Ad | Bağımsız Denetim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. JALE SAĞLAR
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denetime duyulan ihtiyaç ve denetimin önemi konusunda farkındalık yaratmaktır. Bu çerçevede, denetim kavramını açıklamak, işletmeler tarafından hazırlanmış olan mali tablolarda yer alan bilgilerin bağımsız denetim süreci ve bu süreçte yürütülen faaliyetler hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Denetimin tarihçesi, denetim türleri, denetim süreci, genel kabul görmüş denetim standartları, denetim kavramının ve sürecinin açıklanması.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Muhasebe Denetimi Prof. Dr. Nejat BOZKURT
Notlar
Bağımsız Denetim Prof. Dr. Celal KEPEKÇİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Denetim ve denetçi türleri arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ02 | Özellikle bağımsız denetim hususunu ayrıntılı olarak açıklar |
ÖÇ03 | Türkiyede bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğleri tartışır |
ÖÇ04 | Denetimin aşamaları hakkında ayrıntılı bilgi anlatır |
ÖÇ05 | Denetim raporlarını analiz eder |
ÖÇ06 | Bağımsız denetimin amacı, kapsamı ve etik kurallarını açıklar. |
ÖÇ07 | Denetim sonuçlarını değerlendirerek uygun denetim raporları (olumlu, olumsuz, şartlı, görüş bildirmeme) hazırlar. |
ÖÇ08 | Bağımsız denetimin finansal piyasalar, yatırımcı güveni ve kurumsal yönetim üzerindeki etkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında kullanabileceği politika seçeneklerini belirler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analizde bilişim yeteneklerini kullanır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak / ekip olarak içinde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ilgi Güvenilirliği, Denetime Duyulan ihtiyaç, Teftiş, Kontrol ve Denetim kavramları arasındaki farklılıklar | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
2 | Denetim ve denetim türleri ile aralarındaki kapsam farklılıkları; Denetçi ve denetçi türleri ile aralarındaki yetki ve sorumluluk farklılıkları | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
3 | Türkiyede bağımsız denetim mesleğine yön veren kanun, standart ve tebliğler | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
4 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları(Genel Standartlar-Çalışma Alanı Standartları-Raporlama Standartları) | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
5 | Denetimde Meslek Ahlakı-Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
6 | Hileli Finansal Raporlama ve Denetçinin Sorumluluğu | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
7 | Denetim Süreci ve İşin Kabul Edilmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Denetimin Planlanması ve Denetim Programlarının Hazırlanması | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
10 | İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | Önemlilik ve Risk Kavramları Denetim Programlarının Gözden Geçirilmesi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
12 | Denetim Programlarının Yürütülmesi Kanıt Toplama | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
13 | Denetim raporunun Hazırlanması ve Kalite Kontrol | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
14 | Örnek Uygulama-Nakit Denetimi | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Örnek Uygulama | ilgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |