Genel Bilgi
Kod | IKS402 |
Ad | Mikro İktisat III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroekonomi, bireysel insan faaliyetlerinin etkilerini inceleyen sosyal bilimdir, özellikle bu kararların kıt kaynakların kullanımını ve dağılımını nasıl etkilediği hakkında. Mikroiktisat, farklı malların farklı ve farklı değerlere nasıl ve neden sahip olduklarını, bireylerin daha verimli veya daha verimli kararlar verdiklerini ve bireylerin birbirleriyle en iyi koordinasyon ve işbirliği yapmalarını gösterir. Genel anlamda, mikroekonomi, makroiktisattan daha eksiksiz, gelişmiş ve yerleşmiş bir bilim olarak düşünülür.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar, arz ve talep, piyasalar,faktör piyasaları
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikro İktisat- Zeynel Dinler
Notlar
Mikro İktisat-Muzaffer Erdal Ünsal (10. Baskı)-BB101 Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikro iktisatın temel kavramlarını anlar, piyasa analizi yapar |
ÖÇ02 | Tam rekabet piyasası analizi yapar |
ÖÇ03 | Tekelci rekabet analizi yapar |
ÖÇ04 | Faktör piyasalarını işleyişi analiz edilir |
ÖÇ05 | Genel denge teorisi detaylı bir şekilde analiz edilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | temel kavramlar 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | talep | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | arz analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fayda, Kardinal Ordinal Fayda Kavramları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tam rekabet piyasası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | tekel piyasaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | oligopol oiyasası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | oyun teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | faktör piyasaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tüketici Dengesine Matematiksel Yaklaşımlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Genel Denge Teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dışsallıklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dışallıklar ve genel denge | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |